سئو سایت و بهینه سازی موتور جستو بر رتبه بندی وب سایت شما بسیار تاثیر گذارند. همچنین داشتن یک کمپین سئو خوب می تواند وب سایت شما را هموراه در بالاترین نقطه نسبت به رقبا، نگه دارد. در کنار آن آنالیز و تحلیل سئو سایت به شما نشان می دهد که آیا تگنیک هایی که به کار برده اید کارایی مورد نظر شما را داشته است یا نه. اما دوستان تا به حال در مورد لینک های فالو (DoFollow) و نوفالو (NoFollow) شنیده اید؟ آیامی دانید این نوع لینک ها چه تاثیری بر سئو سایت دارند؟ در ادامه با تیم مکعب همراه شوید تا مطالب جالب و مفیدی در این زمینه برای شما بیان کنیم.

لینک های فالو (DoFollow) و نوفالو (NoFollow) چه تاثیری بر سئو سایت دارند؟

برای این که از اهمیت این دو نوع لینک بر سئو سایت اطلاعات مفیدی به دست آورید، بحث را با بررسی هرکدام از آن ها به طور جداگانه آغاز می کنیم.

ارزش لینک های فالو (DoFollow) از لحاظ سئو

در ابتدا سوالی که مطرح می شود این است که آیا لینک های فالو ارزش HTML دارد یا نه که باعث شود موتورهای جستجو این اینک ها را در صفحات سایت شما دنبال کنند؟

لینک های فالو (DoFollow) و نوفالو (NoFollow)

به طور کلی اگر یک وب سایت، با استفاده از یک لینک فالو (DoFollow) به وب سایت شما لینک داده باشد، هم موتورهای جستجو و هم کاربران می توانند از طریق دنبال کردن آن لینک به سایت شما وارد شوند. این نوع لینک ها بسیار ارزشمند هستند و با وجود چنین لینک هایی در سایت شما، این یک امتیاز برایتان محسوب می شود.

در حقیقت گوگل آن لینک های فالو (DoFollow) را دنبال می کند که به وب سایت شما اشاره می کند، و هر چه تعداد سایتی که به سایت شما اشاره کرده باشد بیشتر باشد، شما رتبه ی بهتری کسب خواهید کرد. به عبارت دیگر هر چه تعداد فالو (DoFollow) لینک های شما بیشتر باشد، این اینک ها به معنای امتیاز مثبت برای شما محسوب می شود و در کنار آن کلمات کلیدی مورد استفاده در  بک لینک هایتان باعث می شود تا شما رتبه بهتری کسب نمائید.

به این نکته ی کلیدی توجه داشته باشید که حتما لینک های فالو (DoFollow) را از وب سایت های مشهور و دامنه ی معتبر بگیرید. اگر این لینک ها از وب سایت هایی گرفته شوند که از اعتبار کافی، ترافیک و کیفیت محتوا و رتبه خوبی برخوردار باشند، قطعا رتبه ی شما ده برابر بهتر خواهد شد.

البته توجه کنید که با وجودی که این ها بک لینک هستند، اما حتما باید به صورت ارگانیک و در کمال صداقت تنظیم شده باشند چرا که گوگل خیلی باهوش است و این موارد را به خوبی تشخیص می دهد که اگر چنین نباشد، شما به خاطر اشتباهی که مرتکب شده اید امتیاز منفی کسب خواهید کرد و که این باعث می شود که نه تنها رتبه ی شما افت کند، بلکه وب سیات شما ایندکس گوگل خواهد  شد.

ارزش لینک نوفالو (NoFollow) از لحاظ سئو

این نوع لینک ها از لحاظ سئو هیچ ارزشی ندارند. موتورهای جستجو و ربات های گوگل طوری ساخته شده اند که این گونه لینک ها را دنبال نمی کنند. تنها کاربران هستند که این لینک ها را دنبال می کنند. در حقیقت لینک های نوفالو (NoFollow) به بهبود رتبه سایت شما هیچ کمکی نمی کنند و در حقیقت از لحاظ سئو ارزشمند نیستند. در حقیقت لینک نوفالو (NoFollow) به موتور جستجوگر این مسئله را گوشزد می کنند که این لینک ها به حساب نیایند و دنبال نشوند.

یک وب سایت زمانی در بک لینک های خود از لینک های نوفالو استفاده می کند که هیچ استراتژی خاصی برای استفاده از کلمات کلیدی در وب سایت خود نداشته باشد اما به کاربران سایت نشان دهند که سایتشان، سایت جذاب و سرگرم کننده ای است.

لینک های فالو (DoFollow) و نوفالو (NoFollow)

در حقیقت لینک نوفالو (NoFollow) برای جذب ترافیک بیشتر به سایت شما می تواند گزینه ی خوبی باشد.

بنابراین در مقایسه ای در مورد لینک های فالو (DoFollow) و نوفالو (NoFollow) انجام شده می توان به این نتیجه رسید که شما باید اصول تنوع را در وب سایت خود رعایت کنید. به عبارتی دیگر این مهم است که از چندین لینک نوفالو نیز برای رعایت اصول تنوع در سات خود استفاده کرده باشید، می دانید چرا ؟ به علت اینکه اگرتنها از لینک های فالو استفاده کرده باشید از نظر موتور جستجو، کمی مشکوک به نظر خواهید رسید. بنابراین خوب است که به طورمتعادل از لینک های فالو (DoFollow) و نوفالو (NoFollow) در سایت خود استفاده نمائید.

نتیجه ای که از مطالعه ی این مقاله حاصل می شود این است که :

هرگز نگران این مسئله نباشید که گونه از لینک های فالو (DoFollow) و نوفالو (NoFollow) استفاده کنم، بلکه بیشتر تمرکز خود را بر این موضوع قرار دهید که چگونه لینک های با ارزشی در سایت خود قرار دهم که برای کسب  وکار من بر اساس دامنه و اعتبار صفحاتم با ارزش باشد. در حقیقت آنچه مهم است این است که شما بتوانید وب سایتی قابل اعتماد داشته باشید.

دوستان همیشه همراه، امیدواریم که با مطالعه این مقاله متوجه تفاوت های لینک های فالو (DoFollow) و نوفالو (NoFollow) شده باشید و بتوانید به درستی نوع مناسبی ازاین لینک ها را در سایت خود قرار دهید.

در صورتی که با سوال یا مشکلی مواجه شدید حتما آن را با ما در میان بگذارید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم، لطفا با ما در تماس باشید.