اولین قدم برای موفقیت در SEO ، انتخاب درست کلمات کلیدی است. زمانی که سئو سایت تان را درست انجام داده باشید، آن وقت است که بازدیدهای ارگانیک شما افزایش یافته و مشتریان بالقوه بیشتر و بیشتر شده و در نهایت نرخ تبدیل افزایش یافته که این باعث افزایش سود می شود. اما آنچه در زمینه کلمات کلیدی بسیار پراهمیت است، مربوط می شود به اینکه چگونه می توانیم بفهمیم هنگام تحقیق در مورد کلمات کلیدی چه نوع کلمات کلیدی را انتخاب می کنیم؟ در این مقاله با مکعب همراه شوید تا با انواع کلمات کلیدی در سئو آشنا شوید.

شما باید از کلمات کلیدی مختلفی برای سئو استفاده کنید تا مخاطبان مختلف را در هر مرحله از قیف هدف خود عبور دهید. به این ترتیب می توانید به طیف گسترده تری از افراد دسترسی داشته و شانس خود را برای جدب مشتری بیشتر افزایش دهید.

پس همچنان با ما باشید تا با انواع کلمات کلیدی آشنا شوید.

انواع کلمات کلیدی در سئو که نرخ تبدیل را بالا می برد بشناسید!

شما با آگاهی از این که انواع کلمات کلیدی در سئو چگونه می تواند روی مخاطبان هدف شما تاثیر بگذارد، قادر خواهید بود که بسیار هدفمند و با دید متفاوت تر به انتخاب کلمات کلیدی بپردازید و به این ترتیب ترافیک سایت خود را افزایش دهید. پس به دقت انواع کلمات کلیدی در سئو را مطالعه کنید و نکات آن را به خاطر بسپارید.

کلمات کلیدی دم کوتاه (Short-tail)

همانطور که از نام این دسته کلمات پیداست، کلمات کلیدی short-tail کلمات کلیدی کوتاه هستند که از سه کلمه یا کمتر تشکیل شده اند. گاهی اوقات آن ها را کلمه کلیدی head نیز می نامند. کلمات کلیدی کوتاه سرچ زیادی دارند اما بسیار رقابتی نیز هستند.

کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی دم بلند (Long-tail)

کلمات کلیدی دم بلند از بیش از 3 کلمه تشکیل شده است، همچنین معمولاً بسیار خاص تر از کلمات کلیدی دم کوتاه هستند.

این نوع کلمات کلیدی در سئو ، در مقایسه با کلمه کلیدی short-tail حجم جستجو بسیار کمتری دارند. اما دارای رقابت کمتری هستند. مهمترین نکته ای که باید در مورد یک کلمه کلیدی دم بلند بدانید این است که می توانید به راحتی برای این دسته کلمات، هدف جستجو را مشخص کنید.

کلمات کلیدی جدید و کوتاه

نوع دیگری از کلمات کلیدی در سئو ، کلمات کلیدی جدید و  کوتاه می باشد. وقتی به این گونه کلمات کلید فکر می کنید ، باید در جستجوی آنچه باشید که اخیراً تبلیغ شده است.

نکته ای که در مورد کلمات کلیدی جدید وجود دارد این است که شما می توانید از طریق مطالعه جدیدترین اخبار، این نوع کلمات کلیدی را پیدا کنید و مخاطبان جدید خود را جذب کنید.

کلمات کلیدی دم دراز همیشه سبز

کلمات کلیدی همیشه سبز نوع دیگری از کلمات کلیدی در سئو می باشد. این دسته کلمات کلیدی آن هایی هستند که همیشه مرتبط بوده و میزان جستجوی آن ها نوسان دارد، اما تغییرات زیادی ایجاد نخواهد داشت.

نکته این است که ، شما می توانید مطمئن باشید از لحظه ای که چیزی را با تمرکز بر روی کلمه کلیدی همیشه سبز منتشر می کنید تا سال ها بعد هنوز کاربرانی هستند که آن را جستجو می کنند و می خواهند در مورد آن بخوانند.

کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی توصیف محصول

یکی دیگر از انواع کلمات کلیدی در سئو ، این نوع کلمات کلیدی هستند که محصول شما را توضیح داده و توصیف می کنند. جستجوگرانی که به دنبال کلمات کلیدی توصیف محصول هستند ، در واقع به دنبال چیز بسیار خاصی هستند؛ و شما می توانید یا دقیقاً همان چیزی باشید که آن ها می خواهند یا اصلاً آنچه آن ها می خواهند نباشید.

بنابراین وقتی کلمات کلیدی توصیف محصول را هدف قرار می دهید ، به یاد داشته باشید که تا حد ممکن جزئیات بیشتری را در مورد آن محصول در نظر داشته باشید و بهترین راه این است که فقط به لیست محصولات خود نگاه کنید ، سپس برای هر یک از آنها شرح مفصلی ایجاد کنید.

همین مطلب در مورد کلمات کلیدی که یک مکان جغرافیایی را توصیف می کند نیز صادق است.

کلمات کلیدی LSI

نوع دیگری از کلمات کلیدی در سئو ، کلمات کلیدی LSI می باشد؛ یعنی LSI (Latent Semantic Indexing). این نوع کلمات کلیدی، کلمات کلیدی موضوعی هستند که ارتباط نزدیک با کلمه کلیدی اصلی شما دارند.

به طور مثال اگر کلمه کلیدی اصلی شما لیمو است ، کلمات کلیدی LSI آن می تواند چای لیمو ، لیمو ارگانیک ، تغذیه لیمو و غیره باشد.

برای دریافت یک کلمه کلیدی LSI ، ابتدا باید در مورد کلمه کلیدی اصلی تصمیم بگیرید. کلمات کلیدی LSI از لحاظ معنایی مفید هستند و می توانید موضوعاتی متناسب با یک موضوع گسترده ایجاد کنید و همه شاخه های کوچکتر را بر اساس یک کلمه کلیدی ریشه هدف قرار دهند. برای پیدا کردن کلمات کلیدی LSI از گراف LSI یا گراف دانش استفاده می کنند، که این روزها استفاده از این نوع کلمات کلیدی در سئو بیشتر مورد توجه سئوکاران قرار گرفته است.

از توجه و همراهیتان تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم.