امروزه تعداد برنامه نویسان فرانت اند (Front-End) رو به افزایش است. همچنین تعداد افرادی که می‌خواهند سایت خود را گسترش دهند و یا سایت مربوط به کسب و کار خود را ایجاد کنند، نیز رو به افزایش است. در این مقاله قصد داریم ترفندهایی را که به شما کمک می‌کنند برنامه نویس فرانت اند بهتری باشید به شما معرفی کنیم. علاوه بر این موراد گفته شده موارد دیگری نیز هستند که می توانند در این مسیر به شما کمک کنند ولی موارد زیر را می توان از مهمترین آنها در نظر گرفت.

HTML & CSS

هنگام طراحی سایت و وب این دو مورد را می‌توان المانهای اصلی برای طراحی سایت در نظر گرفت. در واقع بدون رعایت این 2 مورد شما نمی‌توانید طراحی سایت داشته باشید. بنابراین قبل از اینکه شما بخواهید هر توسعه وبی را انجام دهید باید در مورد کدنویسی HTML و CSS اطلاعات کافی داشته باشید.

جاوا اسکریپت

برنامه نویسی فرانت اند

با استفاده از جاوا اسکریپت شما می توانید قابلیتهای کاربردی زیادی به سایت خود اضافه کنید. علاوه بر این شما می‌توانید برنامه‌های وب پایه و ساده‌ای را تنها با استفاده از HTML و CSS و جاوا اسکریپت بسازید. همین موضوع باعث شده است میان توسعه دهندگان وب، جاوا اسکریپت از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

خواندن محبوب ترین مقالات ما را از دست ندهید : 

jQuery

jQuery یکی از کتابخانه‌های کاربردی جاوا اسکریپت است. این کتابخانه دارای افزونه‌های گسترده‌ای است که شما با استفاده از آنها می‌توانید توسعه وب را به راحتی و با سرعت بیشتری انجام دهید. با استفاده از این کتابخانه شما می توانید از افزونه‌های از پیش ساخته شده برای سایت خود استفاده کنید و در صورت نیاز آنها را شخصی سازی کنید.

فریم ورک های جاوا اسکریپت

شما می‌توانید فریم ورکهای جوا اسکریپت را به راحتی برای برنامه جاوا اسکریپت خود استفاده کنید. بر اساس نیاز شما، فریم ورکهای مختلفی وجود دارند که معروف ترین آنها AngularJS ، Backbone ، Ember و ReactJS است. این فریم ورکها همراه با کتابخانه‌هایی مانند jQuery استفاده می‌شوند و باعث می‌شوند سرعت توسعه و کدنویسی شما افزایش یابد.

دیباگ و تست

برنامه نویسی فرانت اند

توسعه دهندگان وب هنگام کدنویسی با باگهای مختلفی رو به رو می شوند که باید بتوانند آنها را رفع کنند. زمانی که شما می‌خواهید برنامه اصلی خود را تست کنید قبل از آن باید بلوکهای آن را جداگانه مورد بررسی و تست قرار دهید. با استفاده از فریم ورک تست می‌توانید از متدهای خاصی برای انجام این کار استفاده کنید. روش دیگری که شما می توانید برای تست کردن استفاده کنید، UI تست نام دارد. در این حالت شما عملکرد سایت را مورد بررسی قرار می‌دهید که آیا همانگونه که باید به کاربر پاسخ دهد، رفتار می‌کند یا خیر!

در این مقاله سعی کردیم مواردی را که به بهبود برنامه نویسی فرانت اند (Front-End) شما کمک می‌کنند معرفی کنیم. دوستان عزیز در صورت داشتن هر گونه سوالی می توانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمائید.