زمانی که شما صفحه ای در گوگل ایجاد می‌کنید، این صفحه در ابتدا برای گوگل اعتباری ندارد. سپس گوگل صفحه شما را بررسی می‌کند و سپس توسط Moz به صفحه‌ای که شما ساخته‌اید رتبه‌ای اختصاص می‌دهد. هرچه که این رتبه بالاتر باشد به این معناست که صفحه شما در وضعیت بهتری است. رتبه‌ای که به صفحه شما داده می‌شود عددی بین ۱ تا ۱۰۰ است. این رتبه توسط الگوریتمهای پیچیده و محاسبات ریاضی بر اساس مشخصات وب و یا تعداد پیوندها و … به صفحه داده می‌شود. در این مقاله ما توضیحاتی در مورد اعتبار صفحه در گوگل توضیحاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

تعریف اعتبار صفحه 

اعتبار صفحه در گوگل

اعتبار سنجی برای یک صفحه مشابه اعتبار سنجی برای یک دامنه است. تفاوتی که دارد این است که برای هر صفحه به صورت جداگانه انجام می‌شود. اعتبارسنجی صفحه بر اساس داده‌هایی که Mozscape بر اساس تعداد پیوندها و … در اختیار دارد انجام می‌شود. برای اعتبارسنجی حدود ۴۰ المان برای یک صفحه مورد بررسی قرار می‌گیرد. به عنوان مثال تنها به کلمات کلیدی صفحه بستگی ندارد. این رتبه بندی بر اساس الگوریتمها انجام می‌شود و می‌توان گفت که از دقت مناسبی برخوردار است.

سنجش اعتبار صفحه چگونه انجام می شود؟

این اعتبارسنجی توسط الگوریتمهایی با ۱۰۰ مشخصه انجام می‌شود. زمانی که رتبه شما ۲۰ است راحتتر می‌توانید رتبه خود را به ۳۰ برسانید. نسبت به زمانی که رتبه شما ۷۰ است و می‌خواهید آن را به ۸۰ برسانید.

اعتبار خوب برای یک صفحه یعنی چه؟

ابزار اعتبار که برای صفحه‌ها استفاده می‌شود، در واقع مقیاسی برای اعتبار سنجی و مقایسه صفحات است. در واقع نمی‌توان با استفاده از این ابزار خوب و یا بد بودن یک صفحه را تعیین کرد تنها می‌توانید صفحات برتر را با یکدیگر مقایسه کنید. در نتیجه با استفاده از این معیار تنها می‌توانید متوجه شوید هنگام جستجو در گوگل، کدام صفحات قویتر هستند.

اعتبار دامنه چیست؟

اعتبار صفحه در گوگل

علاوه بر اینکه ما ابزاری داریم که با استفاده از آن می‌توانیم اعتبار یک صفحه را بسنجیم، ابزاری هم داریم که با استفاده از آن می‌توان اعتبار دامنه یک سایت را سنجید. الگوریتمهایی که برای این سنجش استفاده می‌شوند را می‌توان مشابه با هم در نظر گرفت.

از کجا می توان اعتبارسنج صفحه پیدا کرد؟

شما از طریق اینترنت می‌توانید تعداد زیادی از این اعتبارسنجها را به عنوان ابزاری برای سئو پیدا کنید و از آنها برای تعیین اعتبار صفحه خود استفاده کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید ابزار رایگان سئو Moz را در اینترنت پیدا کنید و از آن برای اعتبارسنجی دامنه و صفحه استفاده کنید.

چگونه می توان اعتبار صفحه را بهبود بخشید و افزایش داد؟

اعتبار صفحه در گوگل

مشابه با اعتبار دامنه، نمی‌توان راهکارهای مستقیمی را ارائه داد که بتوان با استفاده از آنها اعتبار صفحه را بهبود بخشید. برای بهبود این اعتبار المانهای مختلفی وجود دارد که شما باید در نظر بگیرید. چرا که گوگل برای اعتبارسنجی از المانهای مختلفی استفاده می‌کند. یکی از بهترین روشها استفاده از لینک خارجی است. به این ترتیب اعتبار شما افزایش پیدا می‌کند چرا که دیگر سایتها از لینک سایت شما در سایت خود استفاده کرده‌اند.

در آخر به این نکته باید اشاره کرد که اعتبار صفحه در گوگل می‌تواند تغییر کند و همیشه ثابت نیست. اما باید توجه داشت که تغییر آن کار ساده‌ای نیست!