صاحبان کسب و کار و همه ی کسانی که با دنیای خرید و فروش آشنائی دارند معتقدند که، فرآیند فروش، با بازاریابی آغاز می شود. بازاریابی عبارتست از ” رهبری درست کسب و کار” . بنابراین، بازاریابان قهار، به استراتژی های کم ارزش، تاکتیک های ضعیف و مواردی از این قبیل بسنده نمی کنند، در عوض روی مواردی تمرکز می کنند که برای قرن ها برای آن ها کارآمد باشد و آن چیز عبارتست از : تبلیغات. بدون بازاریابی، نمی توانید مشتریان بالقوه خود را پیش بینی کنید و در این صورت نمی توانید فروش خود را پیش بینی کنید و بدون فروش، هیچ کدام از بازدیدکنندگان به مشتری تبدیل نخواهند شد. بنابراین شما باید به داشتن یک فروش خوب فکر کنید. دراین مقاله در مورد ارتباط افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی برای شما نکاتی را بیان خواهیم کرد.  لطفا تا پایان مقاله همراه ما باشید.

افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی

در این جا چند مورد از مهم ترین نکات لازم جهت داشتن تبلیغات هدایت شده و هدفمند را برای شما آورده ایم که به شما در زمینه افزایش فروش، کمک خواهد کرد.

نکات مهم برای داشتن تبلیغات موثر در جهت افزایش فروش

نکته اول : تبلیغات را از جائی شروع کنید که مشتری بالقوه دارید.

تعداد انگشت شماری از مشتریان هستند که به خودی خود جستجو می کنند تا آنچه مد نظر دارند را در میان محصولات شما پیدا کنند. پس این نشان می دهد که شما باید به دنبال جذب مشتری باشید. برای این منظور، شما باید مناسب ترین رسانه اجتماعی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد را تشخیص دهید. به طور مثال : شما باید بدانید که مشتریان هدف شما بیشتر از چه رسانه ی اجتماعی استفاده می کنند و یا بلاگ مورد پسند آن ها کدام است؟

نکته دوم : برای تبلیغات یک دوره زمانی طولانی مدت، در نظر بگیرید.

به منظور اینکه میزان موفقیت تبلیغات خود را بسنجید، می بایست برای یک دوره زمانی مشخص و ثابت، تبلیغات خود را ادامه دهید تا میزان کارآیی آن را بسنجید. ممکن است در این راه شما خسته شوید قبل از اینکه تبلیغات شما حتی توسط مشتریان بالقوه شما بازدید شوند. به شما توصیه می کنیم که بسیار صبور باشید و قبلاز اینکه روش جدید را امتحان کنید، اجازه دهی تا تبلیغات شما به ثمر بنشیند.

نکته سوم : تبلیغات آنلاین خود را به صورت منحصر به فرد انجام دهید.

متد تبلیغاتی خود را متفاوت کنید. دراین صورت شاهد افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی خواهید بود. بازدیدکنندگان آنلاین می شوند تا چیزهایی متفاوت از آنچه در گذشته دیده اند را ببینند. داشتن رویکردی متفاوت در تبلیغات، باعث موفقیت می شود.

نکته چهارم : سریع و کارا تبلیغ کنید.

منظور از تبلیغ سریع این است که، می بایست به سرعت خوانده شود و در عین حال سریع درک شود. طبق آنچه از تحقیقات به دست آمده است، مدت زمان معین جهت جلب توجه آنلاین انسان، حدود ۸ ثانیه می باشد. این بدان معناست که تبلیغات مبهم و غیر قابل فهم کارائی نخواهد داشت. پیامی که هر تبلیغ به همراه دارد باید به سرعت انتقال یابد و به سرعت تاثیر خود را بگذارد. این نکته تاثیر بسیاری در افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی خواهد داشت.

نکته پنجم : با استفاده از یک معیار صحیح و مشخص به انجام تبلیغات بپردازید.

اگر در تبلیغات خود برای اندازه گیری میزان کارا بودن آن، از معیار مشخصی استفاده نکنید، متوجه نخواهید شد که کدام تبلیغ موثر است و کدام تبلیغ فقط باعث اتلاف سرمایه شما خواهد شد. شما برای افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی، به یک معیار واقعا قوی نیاز دارید نه معیاری که فقط بر اساس ظن و گمان شما قوی است.

افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی

نکته ششم : هدفمند تبلیغ کنید.

به تبلیغات خود به چشم یک آزمایش علمی نگاه کنید. به منظور سنجش یک فرضیه، شما باید برای آنچه امید برای به دست آوردنش دارید، اهداف واضح و مشخصی داشته باشید.

نکته هفتم : در تبلیغات خود از کلمات کلیدع واضح و گرافیک مرتبط با موضوع استفاده کنید.

جهت افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی، مهم این است که شما در تبلیغ، نیازهای خود را کنار گذاشته و بیشتر به خواسته ها و نیازهای مشتریان بیندیشید. شما باید تلاش کنید تا فید بکی که از مشتریان خود دریافت می کنید، رضایت آن ها را نشان دهد.

نکته هشتم : مزیت های کار خود را تبلیغ کنید.

نکته ای دیگر که برای افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی باید در نظر گرفت این است که، سعی کنید که فقط در مورد مزایای کسب و کار صحبت کنید به جای اینکه از ویژگی ها ی آن بگوئید. درست است که ویژگی ها مهم هستند، اما در ابتدای امر، مشتریان علاقه مند که بفهمند محصول یا خدمت شما چه مزایایی برای آن ها دارد تا اینکه بخواهند با ویژگی های آن آشنا شوند. زمانی که مشتریان را با مزایای محصول خود آشنا کردید، مشتریان خود می توانند با مراجعه به وب سایت شما با ویژگی ها و سایر جزئیات آشنا شوند.

نکته نهم : تبلیغ کنید و نرخ بازخورد آن را اندازه گیری کنید.

زمان بگذارید تاتبلیغات خود را ایجاد کنید، معیارهای سنجش خود را مرور کنید، تست های خود را بخش بندی کنید و سپس بهبود بخشی را آغاز نمائید. یک تبلیغ، یک مکانیزم برای جلب بازخورد است . اینکه فقط یک تبلیغ هوشمندانه ایجاد کنید کافی نیست. شما می بایست ماند یک پرنده ی تیز بین، بررسی کنید که در تبلیغات شما چه و چگونه روی می دهد.

نکته دهم : سعی منید تبلیغات را در زمان مشخص انجام دهید.

برای افزایش فروش با تبلیغات اینترنتی، فاکتور زمان را فراموش نکنید. در نظر داشته باشید که بازدیدکنندگان چه زمانی مایلند که از تبلیغات شما بازدیدکنند و توقع دارید چه زمانی نسبت به آن ها عکس العمل نشان دهند. این بدان معناست که برای هر چیزی زمان و مکان خاصی وجود دارد. تبلیغاتی که در زمان مناسب  انجام شود، نتایج درستی به همراه خواهد داشت. باید بدانید که تبلیغ خوب در زمان نامناسب، می تواند نتیجه ای برابر با یک تبلیغ بد، به دنبال داشته باشد.

دوستان عزیز، از اینکه با ما همراهی می کنید، از شما بسیار سپاسگزاریم. هر گونه مشکل یا سوالی را با همکاران ما در تیم مکعب در میان بگذارید. باما در تماس باشید.

بیشتر بخوانید :

روانشناسی رنگ ها در برندسازی

مراحل برندسازی (branding) چیست؟

برندسازی شخصی(پرسونال برندینگ)

بازسای برند(ریبرندینگ rebranding) چیست؟