هنگام انجام سئو ، احتمالاً از نقش کلمات کلیدی برای بهینه سازی وب سایت خود آگاه هستید. آیا از اهمیت توضیحات متا برای بهبود سئو و افزایش کلیک در وب سایت خود نیز آگاه هستید؟ آیا می دانید با توجه به اهمیت سئو، توضیحات متا چطور بر سئو سایت شما تأثیر می گذارد؟ آیا می دانید که توضیحات متا را چگونه باید بنویسید؟ در این مقاله با تیم مکعب همراه شوید تا شما را مطالب مهمی در مورد توضیحات متا و چگونگی نوشتن آن آگاه سازیم.

بیشتر بدانید : پس از گذشت چه مدت زمانی نتیجه سئو سایت مشخص می شود؟

توضیحات متا

توضیحات متا توضیحات خلاصه ی کوتاهی از مطالب نوشته شده در آن صفحه وب برای خوانندگان ارائه می دهد. به این ترتیب خوانندگان و کاربران بازدیدکننده، یک دیدگاهی از مطالب موجود در سایت پیدا می کنند و می توانند تصمیم بگیرند که آن محتوا، محتوای مورد نظر آن ها هست یا نه! پس هر چه توضیحات متا جذاب و گویا باشد، کاربران بیشتری برای ورود به سایت روی لینک مربوط به آن کلیک می کنند و به این ترتیب کلیک ها افزایش می یابد.

حال که از اهمیت توضیحات متا آگاه شدید، در ادامه نکات بیشتری را در این مورد برای شما بیان خواهیم کرد. همچنان با ما همراه باشید.

توضیحات متا چیست؟

توضیحات متا یک متن کوتاه است که در مورد صفحه وب شما توضیح می دهد، همچنین یک ویژگی HTML است که توسط موتورهای جستجو برای کسب اطلاعات بیشتر درباره وب سایت شما استفاده می شود. موتورهای جستجو، توضیحات متا شما (و برچسب ها) را در صفحات نتیجه موتور جستجو (SERP) تحت عنوان متا دیسکریپشن نشان می دهند.

چرا توضیحات متا برای سئو ضروری است؟

در گذشته ، توضیحات متا بخش بزرگی از الگوریتم جستجوی Google بود ، اما تقریباً یک دهه قبل، از این الگوریتم حذف شد. بنابراین بسیاری از وب سایت ها دیگر توضیحات متا را قرار ندادند.

اما این یک اشتباه بزرگ است، چرا که سایت های بدون توضیحات متا از کلیک های اضافی که ممکن است داشته باشند، خود را محروم می کنند.

اصلا اهمیت توضیحات متا چیست؟ و چرا اینقدر مهم است؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوئیم که زیرا توضیحات متا ، نرخ کلیک (CTR) یک سیگنال رتبه بندی برای گوگل محسوب می شود. بنابراین توصیه می شود که یک راه آسان برای ایجاد کلیک و استفاده از آن سیگنال رتبه بندی را از دست ندهید. در غیر این صورت ، Google فقط اولین جمله از هر پست را به جای توضیحات متا قرار می دهد ، این جمله همیشه بهترین گزینه برای جذب کاربران گوگل نیست.

حال شاید بپرسید که، پس چگونه می توان توضیحات متا جذاب برای بهبود سئو و افزایش کلیک نوشت؟ در ادامه به این مسئله ی مهم نیز پرداخته ایم.

چگونه توضیحات متا را بنویسیم؟

البته نوشتن توضیحات متا جذاب و خوب نیاز به تمرین دارد، اما چند نکته ی مهم برای نوشتن توضحات متا را در این بخش از مقاله برای شما آورده ایم. این مطالب را به دقت مطالعه کنید.

توضیحات متا

توضیحات متا را به زبان طبیعی بنویسید

به یاد داشته باشید ، شما در حال نوشتن توضیحات متا برای افراد هستید ، نه موتورهای جستجو. بنابراین از زبان طبیعی برای نوشتن مطلب به صورت روان و جذاب استفاده کنید تا همه بتوانند آن نوشته را درک کنند.

نکات مهم را در توضیحات متا بنویسید

هر چه مطالب ذکر شده در توضیحات متا مشخص و کاربردی باشد و با خواندن آن، کاربر به متوجه شود که آنچه لازم است در این صفحه وب مطالعه خواهد کرد، برای کلیک و ورود به وب سایت شما رغبت بیشتری از خود نشان خواهد داد.

از کاراکترهای سمبلیک و خاص استفاده نکنید

کارکتر امپرسند ، دَش و امثال این ها، ممکن است به ظاهر قشنگ به نظر برسد اما خوانایی آن ها برای موتورهای جستجو آسان نیست و با مشکل مواجه می شوند.

اکنونکه از اهمیت توضیحات متا ، نحوه تأثیرگذاری آنها بر سئو سایت شما و نحوه نوشتن آن آشنا شدید، می توانید برای هر صفحه جدیدی که به سایت خود اضافه می کنید با استفاده از این نکات بروزرسانی توضیحات متا را انجام دهید. این یک راه آسان برای بهبود سئو و بالا رفتن رتبه ی سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو یا SERP می باشد.

از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما ممنون و سپاسگزاریم.