همه ما روزانه از شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده کرده و حتی بسیاری از خرید های خود را از طریق این شبکه انجام می دهیم. حتما شما نیز به افرادی برخوردید که ممکن است آن ها را نشناسید ولی می بینید که در شبکه های اجتماعی طرفداران زیادی دارند. اسمی که برای این دسته از افراد در نظر گرفته می شود اینفلوئنسر است. این اشخاص با استفاده از تاثیر گذاری که روی دنبال کنندگان خود دارند، تبلیغات گسترده ای انجام می دهند که به راحتی موجب افزایش درآمد آن ها می شود. این روز ها کسب و کار های زیادی برای افزایش فروش خود و معرفی محصولات خود از این شیوه تبلیغات اینترنتی ساتفاده می کنند. اما تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر اینستاگرام کار راحتی هم نیست چرا که شما باید اعتماد افراد ا جلب کنید. پس در این مقاله همراه ما باشید تا مهمترین نکاتی که در این زمینه باید مد نظر داشته باشید را فرا بگیرید.

چرا اینفلوئنسر اینستاگرام بودن خوب است؟

این شبکه اجتماعی دارای 800 میلیون کاربر فعال در ماه می باشد و این به آن معنا است که شما با قرار دادن یک تبلیغ در این شبکه می توانید افراد زیادی را مورد هدف خود قرار دهید. به این دلیل است که فعالیت در این شبکه اجتماعی خیلی بیشتر از فیسبوک، توییتر و … اهمیت دارد. از طرف دیگر می دانید که دیجیتال مارکتینگ ابزار مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد تا با استفاده از آن ها به معرفی کسب و کار خود بپردازید. این شبکه با این که کمتر از 1 دهه از فعالیتش می گذرد، توانسته است ششمین جایگاه تبلیغات موثر را به خود اختصاص دهد.

مهمترین نکات برای تبدیل شدن به اینفلوئنسر اینستاگرام :

  • شخصیثت منحصر به فرد خود را انتخاب کنید :

توجه داشته برای موفقیت در زمنیه اینفلوئنسر اینستاگرام بودن این است که شما خود واقعیتان همراه با ویژگی های منحصر به فردتان باشید. این که بسیاری از افراد به عنوان مثال در زمینه مدلینگ خوب هستند دلیل این نیست که شما هم حتما در این زمینه باید فعالیت کنید. پس چیزی را انتخاب کنید که واقعا به آن علاقه دارید و در آن موفقید. به عنوان مثال صنایع دستی، ورزش و … . سعی کنید از خودتان یک مدل فیک ایجاد نکنید. پست های شما باید به گونه ای در مخاطب تاثیر گذار باشند که موجب جلب اعتماد آن ها شود. البته شما می توانید همزمان در چند چیز خوب باشید پس خودتان را محدود نکنید. به عنوان مثال سفر، غذا و سبک زندگی از جمله گزینه های خوب برای اینفلوئنسر اینستاگرام بودن است.

چگونه یک اینفلوئنسر اینستاگرام شویم و از طریق آن پولدار شویم؟

  • یک بیوگرافی عالی از خود بسازید :

بعد از این که مسیر خود را معین کردید باید یک بیوگرافی خوب از خودتان در پیج اینستاگرام قرار دهید که خیلی راحت توجه مردم به آن جلب شود. در این قیمت شما باید داستان خود را به بهترین شکل بیان کنید تا با مردم ارتباط لازم برقرار شود. این نکته نه تنها از دید مردم بلکه از دید برند های مختلفی که قصد تبلیغ در پیج شما را دارند نیز اهمیت دارد. پس حواستان را خیلی جمع کنید.

توجه : در این قسمت حتما از افراد دیگر نیز نظر خواهی کنید. چرا که ممکن است مفهوم نوشته شده توسط شما با آن چیزی که می خواهید یکی نباشد و شما از آن بی خبر باشید.

  • داستان های خود را با مردم به اشتراک بگذارید :

این که تصور کنید تنها با به اشتراک گذاشتن چند پست و عکس می توانید به یک اینفلوئنسر اینستاگرام تبدیل شوید کاملا اشتباه است. کپشن و یا توضیحات پست ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. از این طریق شما می تواند با دنبال کنندگان خود ارتباط احساسی برقرار کرده و اعتماد آن ها را جلب کنید. البته به یاد داشته باشید دو عنصر سادگی و واقعی بودن را جملات خود رعایت کنید.به عنوان مثال اگر سفر کرده اید می توانید ماجرای سفر خود را به فالوور های خود به اشتراک بگذارید.

  • صفحه خانگی خود را جذاب کنید :

برای موفقیت در اینفلوئنسر اینستاگرام بودن باید از یک تم خاص پیروی کنید. با استفاده از این نکته شما می توانید در واقع یک برند سازی شخصی برای خود انجام دهید. علاوه بر این که هر کدام از پست های شما باید بسیار جذاب باشند، در نهایت همه آن ها کنار هم باید از یک تم خاص پیروی کنند تا به جذابیت صفحه شما اضافه کنند. شما می توانید از ابزاری مانند VSCO، Lightroom برای ادیت عکس های خود استفاده کنید تا یک تم یکنواخت داشته باشید.

چگونه یک اینفلوئنسر اینستاگرام شویم و از طریق آن پولدار شویم؟

  • به طور پیوسته پست های خود را به اشتراک بگذارید :

بیشتر اینفلوئنسران اینستاگرام به صورت روزانه پست در صفحه خود قرار می دهند ولی برخی از آن ها روزی چند بار این کار را انجام می دهند. آمار نشان می دهند که هر چه بارگذاری مطالب شما بیشتر باشد، میزان تعامل شما با سایرین نیز افزایش می یابد. البته هر تعداد پست می گذارید فراموش نکنید که باید همگی یک هدف را دنبال کنند و ناپیوستگی نداشته باشند. ابزار های مختلفی برای برنامه ریزی کردن پست های اینستاگرام وجود دارد مانند : Buffer، Planoly، Preview یا Ripl . ابزار Preview رایگان است و شما می توانید 3 پست را برای یک ماه تنها برای یک اکانت توسط آن برنامه ریزی کنید. Buffer به شما اجازه می دهد نهایتا 10 پست رایگان برای 3 حساب کاربری به اشتراک بگذارید. برای استفاده از ابزار Ripl میز باید 9.99 دلار ماهیانه پرداخت کنید.

  • هشتگ های درست را انتخاب کنید :

با استفاده از هشتگ شما می توانید پست های خود را در دید تعداد بیشتری از افراد قرار دهید و در نتیجه قابل دسترس تر باشید. برای هر پستی شما مجاز به استفاده از 30 هشتگ هستید. اما چه نوع هشتگی را شما باید انتخاب کنید؟

توجه داشته باشید که هشتگ هایی که بیشترین تعداد پست ها را دارند لزوما و همیشه انتخاب مناسبی برای شما نیستند. چرا که این بالا بودن تعداد موجب سخت شدن رقابت نیز می شود. پس سعی کنید هشتگ هایی را انتخاب کنید که رفابت در آن ها کمتر است و شانس بالا بودن پست های شما را بیشتر می کند. پس در استفاده از هشتگ ها ترکیبی از 10000 تا 1 میلیون را انتخاب کنید.

  • اکانت خود را بیزینسی کنید :

اگر شما برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر اینستاگرام جدی هستید پس باید این جدیت را نیز در صفحه خود نشان دهید. این کاری است که صفحه بیزینسی برای شما انجام می دهد. اما چرا؟ بزرگترین مزیت این نوع اکانت این است که به شما این امکان را می دهد تا از اطلاعات گوناگون استفاده کرده تا متوجه بازخورد و نتیجه فعالیتان باشید. به عنوان مثال کدام پست موفق تر بوده است، روند افزایش فالوور های شما و … . همچنین شما قادر خواهید بود از زمان ها و روزهایی که بیشترین بازخورد را داشته اید مطلع شوید. استفاده زا این نوع حساب کاربری به گرفتن تبلیغات نیز کمک می کند چرا که شما می توانید یکی از پست های خود را ارتقا داده و یا promote کنید تا بیشتر در دسترس دیگران قرار گیرد.

  • گذاشتن استوری را فراموش نکنید :

آمار نشان می دهند که روزانه بیش از 200 میلیون کاربر از گزینه استوری اینستاگرام استفاده می کنند. این گزینه فرصت خوبی در اختیار شما قرار می دهد تا بیشتر در دید بوده و فالوور های یبشتری جذب کنید. با قرار دادن هشتگ یا لوکیشن (موقعیت) حتی کسانی که جزء دنبال کنندگان شما نیستند می توانند با مطالب شما آشنا شوند. حتی اگر شما بیش از 10000 فالوور نیز داشته باشید می توانید از لینک های خارجی در استوری خود استفاده کنید.

چگونه یک اینفلوئنسر اینستاگرام شویم و از طریق آن پولدار شویم؟

  • ارتباط سالم و درست را فراموش نکنید :

شبکه های اجتماعی با انگیزه افزایش ارتباطات میان افراد ایجاد شد. پس سعی کنید با دنبال کنندگان خود این ارتباط را بر قرار کنید. به عنوان مثال اگر فردی برای شما کامنت گذاشت حتما پاسخش را بدهید. استفاده از گزینه های زیر می تواند در موفقیت شما در این زمینه تاثیر گذار باشد :

  • استفاده از گزینه های call-to-action.
  • اشتراک گذاری پست ها در زمانی که بیشترین بازخورد را دارند.
  • گذاشتن مسابقه و دادن جایزه.
  • گذاشتن نظر سنجی در استوری اینستاگرام
  • دنبال کردن اکانت هایی که مشابه شما فعالیت می کنند و برقراری ارتباط با آن ها

 

  • برقراری ارتباط با برند ها :

بعد از این که تمام مراحل تبدیل شدن به اینفلوئنسر اینستاگرام را طی کردید حالا وقت آن رسیده ایت که درآمد داشته باشید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که برند های مختلف را در پست های خود تگ کنید. با این کار می توانید بیشتر در چشم باشید. سپس می توانید به برند های مختلف پیام داده و اعلام همکاری با آن ها را بکنید. سعی کنید خلاصه ای از اهداف خود و این که چه کاری می توانید برای آن ها انجام دهید در اختیارشان بگذارید. البته شما می توانید از پلت فرم هایی مانند Grin، InsightPool، HYPR، InfluencerBay، TRIBE و TapInfluence استفاده کنید تا با برند های متناسب با حوزه فعالیت خود آشنا شوید.

  • فالوور نخرید!

کاری که بسیاری از افراد این روز ها مشغول به انجام هستند خریدن فالوور است. توجه داشته باشید که این کار برای شما تنها افزایش تعداد را به همراه دارد نه اعتماد و محبوبیت. پس سعی کنید هر کاری را از راه درستش انجام دهید.

همراهان عزیز در این مقاله ما مهمترین نکات را در زمینه اینفلوئنسر اینستاگرام بودن در اختیارتان قرار دادیم. برای مووفقیت در این زمینه نیاز به تلاش دراز مدت است که البته سختی های خود را نیز دارد. اما اگر صادقانه و درست آن را انجام دهید موفقیت شما تضمینی خواهد بود. اگر شما نیز ایده ای خاص در مورد اینفلوئنسر اینستاگرام بودن دارید از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.