اگر قصد دارید سئو سایت وردپرسی خود را بهینه کنید، حتما به یک افزونه سئو نیاز دارید. وقتی صحبت از پلاگین های سئو وردپرس به میان می آید، Yoast SEO قطعاً بزرگ ترین نامی است به خاطر می آورید چرا که تقریباً از زمان شروع وردپرس، این افزونه هم برای سئو بوده است. اما این بدان معنا نیست که این پلاگین تنها گزینه با کیفیت شما برای SEO در وردپرس است. چندین پلاگین محبوب دیگر از جمله Rank Math میز وجود دارد. ممکن است بپرسید که کدام یک بهتر است؟ Yoast SEO یا Rank Math ؟ در این مقاله مکعب به مقایسه رنک مث و یواست سئو پرداخته است. لطفا با ما همراه باشید.

در این مقایسه ما لزوماً یک “برنده” و “بازنده” را انتخاب نمی کنیم؛ بلکه فقط می‌خواهیم قابلیت های هر افزونه را با یکدیگر مقایسه کنیم تا بتوانید گزینه‌ای را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازها، سطح دانش و بودجه شما مطابقت داشته باشد.

کنیبالیزیشن چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

انواع کلمات کلیدی و تاثیر آن ها بر سئو

سئو تکنیکال چیست؟

مقایسه رنک مث و یواست سئو : Yoast SEO یا Rank Math ؟

برای شروع مقایسه رنک مث و یواست سئو بهتر است ابتدا یک آشنایی مختصر با هر کدام از این ابزارهای سئو داشته باشید.

یواست سئو Yoast SEO

Yoast SEO ، محبوب ترین افزونه SEO وردپرس است که توسط Joost de Valk در سال 2010 راه اندازی شد. از بسیاری جهات، Yoast SEO به نوعی یک افزونه سئوی وردپرس “عملی” محسوب می شود. یواست سئو به طور کلی یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های وردپرس است، با بیش از ۲۸۸ میلیون بارگیری تا به امروز.

رنک مث Rank Math

رنک مث Rank Math در اواخر سال 2018 توسط یک تیم توسعه ‌دهنده وردپرس در MyThemeShop ارائه شد. Rank Math به سرعت به یک افزونه سئوی محبوب تبدیل شد و اکنون شایسته دومین افزونه محبوب SEO وردپرس محسوب می شود و در کمتر از دو سال، بیش از 500000 سایت آن را نصب و استفاده کردند.

مقایسه رنک مث و یواست سئو

مقایسه رنک مث و یواست سئو : از لحاظ ویژگی ها

از نظر تعداد ویژگی هایی که در هر افزونه ارائه شده است، Rank Math تعداد ویژگی بیشتری را نسبت به Yoast SEO ارائه می دهد، به خصوص زمانی که نسخه های رایگان این دو را با یکدیگر مقایسه می کنیم. اما این لزوماً به معنای بهتر بودن یکی نسبت به دیگری نیست و نکته کلیدی اینجاست که آیا واقعاً از آن ویژگی های اضافی استفاده می شود یا نه!

مقایسه رنک مث و یواست سئو : از لحاظ فرایند نصب

به طور کلی رنک مث و یواست سئو  هر دو بسیار کاربر پسند هستند، و دارای تنظیمات ساده ای می باشند. اما در کل این مقوله بسیار چالش برانگیز است و به ترجیحات شخصی هر کس بستگی دارد.

مقایسه رنک مث و یواست سئو : از لحاظ رابط کاربری

در مقایسه رنک مث و یواست سئو از لحاظ رابط کاربری باید بگوییم که اگر از ویرایشگر بلاک وردپرس (گوتنبرگ) استفاده می کنید، Rank Math به طور کامل در ویرایشگر بلاک ادغام می شود. به این معنا که شما از رویکرد “متا باکس” که در ویرایشگر کلاسیک وجود دارد، استفاده نخواهید کرد.

اما افزونه یواست سئو دو راه را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید اطلاعات سئوی خود را در حین کار در ویرایشگر برای یک محتوای جداگانه تنظیم کنید :

  • راه اول : شما یک متا باکس زیر ویرایشگر دریافت می کنید که هم در ویرایشگر بلوک و هم در ویرایشگر کلاسیک ظاهر می شود. این روش “قدیمی” پیکربندی Yoast SEO است.
  • راه دوم : اگر از ویرایشگر بلاک استفاده می کنید، گزینه جدید Yoast SEO را در نوار کناری ویرایشگر دریافت خواهید کرد.

مقایسه رنک مث و یواست سئو

مقایسه رنک مث و یواست سئو : از لحاظ تحلیل کلمات کلیدی

هر دو افزونه Rank Math و Yoast SEO از تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی هنگام ایجاد محتوا پشتیبانی می کنند. به این معنا که می‌توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را اضافه کنید تا افزونه، محتوای شما را تجزیه و تحلیل ‌کند و به شما بگوید محتوا چقدر بهینه است و آیا نیاز به ایجاد هرگونه تغییر دارید یا خیر!

مقایسه رنک مث و یواست سئو : از لحاظ قیمت

هر دو افزونه رنک مث و یواست سئو به صورت رایگان در وب سایت WordPress.org در دسترس می باشد و هر دو نیز دارای نسخه های توسعه یافته پریمیوم با ویژگی‌های بیشتر نیز می‌ باشد.

کلام پایانی

در این مقاله به صورت مختصر به مقایسه رنک مث و یواست سئو پرداختیم. اما هدف این نیست که بگوییم کدام افزونه  سئو وردپرس بهتر است؟ Yoast SEO یا Rank Math ؟ هدف از ازائه ی این مقاله این بود که شما عزیزان با ویژگی ها و قابلیت های هر کدام از این دو افزونه آشنا شوید و خودتان انتخاب کنید که کدامیک برای شما مناسب تر است؛ به این دلیل که این دو ابزار هر دو جز افزونه های محبوب سئو در وردپرس می باشند.