کنیبالیزیشن کلمات کلیدی زمانی اتفاق می افتد که چندین صفحه در وب سایت شما برای یک کلمه کلیدی یا عبارت مشابه در Google رقابت کنند. در این صورت محتواهای موجود در وب سایت شما در حال پیشی گرفتن از یکدیگر در رتبه بندی موتورهای جستجوی  هستند و این تاثیر منفی بر سئو سایت شما خواهد داشت. در این مقاله مکعب مطالب جالب توجه و مهمی را در ارتباط با کنیبالیزیشن و تاثیر آن بر سئو سایت ذکر کرده است که خوب است آن ها را بدانید. لطفا با ما همراه شوید.

حتما بخوانید :

ابزارهای رایگان برای پیدا کردن کلمات کلیدی

در محتوا نویسی یک تصور رایج غلط وجود دارد که، هرچه تعداد صفحات بیشتری برای هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی داشته باشید ، رتبه بهتری برای آن کلمه کلیدی خواهید گرفت؛ در حالی که چنین چیزی صحت ندارد، و هدف قرار دادن یک اصطلاح خاص در چندین صفحه تقریباً همیشه نتیجه کاملاً معکوس دارد و در نهایت جز اینکه به SEO شما آسیب برساند چیز دیگری نخواهد داشت.

به زبان ساده می توان گفت، دلیل این مسئله این است که، وقتی چندین صفحه برای یک کلمه کلیدی ایجاد می کنید و این صفحات رتبه بندی می شود ، در واقع دارید با خودتان رقابت می کنید. ما این نوع SEO را یک گام نادرست در استفاده از کلمه کلیدی می دانیم که کنیبالیزیشن ایجاد می کند.

کنیبالیزیشن

کنیبالیزیشن کلمه کلیدی چیست؟

کنیبالیزیشن کلمه کلیدی به این دلیل اتفاق می افتد که شما پیوندها ، محتوا و … را بین دو صفحه که باید در یک صفحه باشند تقسیم می کنید و این دو صفحه شروع به رقابت با یکدیگر می کنند. وقتی این کار را انجام می دهید ، در واقع به Google نشان می دهید که از گستردگی یا عمق دانش کافی در زمینه سئو برخوردار نیستید که این قدرت سایت شما را کاهش می دهد.

تاثیرات منفی کنیبالیزیشن بر سئو سایت

متأسفانه ، کنیبالیزیشن کلمات کلیدی پیامدهای بالقوه فاجعه باری برای SEO شما به همراه دارد. بسیاری از سایت ها که با این مشکل مواجه هستند، حتی نمی دانند که چنین مشکلی پیش آمده است و دلیل آن چیست!

مهم ترین تاثیر منفی کنیبالیزیشن بر سئو سایت شما می تواند از دست رفتن ترافیک سایت باشد. در ادامه چند مورد از مهم ترین موارد تاثیر کنیبالیزیشن بر سئو سایت را ذکر کرده ایم. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

حال کاهش اعتبار صفحه

وقتی کنیبالیزیشن اتفاق می افتد، شما به جای داشتن یک صفحه بسیار معتبر ، CTR خود را به چندین صفحه با نسبت متوسط تقسیم می کنید و اساساً ، شما صفحات خود را به رقیب یکدیگر تبدیل کرده اید که اکنون برای نمایش در صفحات نتایج رتبه های SERP با یکدیگر می جنگند.

پیوندها و انکر تکست ها ضعیف می شود

در کنیبالیزیشن ، بک لینک هایی که می توانستند به یک منبع اطلاعاتی تلفیقی ارجاع داده شوند، اکنون بین دو صفحه (یا بیشتر) تقسیم شده اند. به همین ترتیب ، انکر تکست و پیوندهای داخلی شما بازدید کنندگان را به چندین صفحه مختلف به جای یک صفحه معتبر هدایت می کند.

Google ممکن است صفحه مرتبط تر را بی ارزش کند

کلمات کلیدی یکی از اصلی ترین راهکارهایی است که به کمک آن می توانیم به Google بفهمانید که موضوع صفحه شما چیست!

اگر همه کلمات کلیدی شما یکسان باشد ، Google سعی می کند بفهمد کدام صفحه مناسب ترین صفحه است  و اگر محتواهای شما بیش از حد مشابه باشد ، ممکن است تشخیص گوگل در انتخاب صفحه بهتر اشتباه شود.

کنیبالیزیشن

شما سهمیه کراولرهای (خزنده) خود را هدر می دهید

سهمیه کراولرهای (خزنده) شما تعداد دفعاتی است که خزنده های موتور جستجو در یک بازه زمانی مشخص به وب سایت شما سر می زنند. داشتن چندین صفحه اختصاص یافته به یک کلمه کلیدی، منجر به خزیدن و نمایه سازی صفحاتی می شود که مورد نیاز نیست.

کنیبالیزیشن نشانه کیفیت پایین صفحه است

چندین صفحه که یک کلمه کلیدی را هدف قرار می دهند به کاربران شما می گوید که محتوای شما احتمالاً ضعیف است و همچنین به Google نشان می دهد که ممکن است محتوای شما با کلمات کلیدی در هر صفحه مطابقت نداشته باشد.

نرخ تبدیل کاهش می باید

زمانی که کنیبالیزیشن  اتفاق می افتد، به ناچار یکی از صفحات شما بهتر از بقیه خواهد شد و به جای اینکه بازدیدکنندگان جدید، به صفحه ی اصلی هدایت شوند و از  معتبرترین صفحه شما بازدید شود، از صفحاتی که کمتر مرتبط هستند بازدید می شود و این با گذشت زمان بازدیدکنندگان را کاهش می دهد و نرخ تبدیل کاهش می یابد.

کلام آخر

کنیبالیزیشن کلمات کلیدی امروزه بیشتر از سال ها قبل در صفحات مربوط به سایت های مختلف دیده می شود و قربانیان آن معمولاً مدیرانی هستند که از اهمیت سئو برای کسب و کار خود آگاه هستند ، اما از چگونگی اجرای آن آگاهی ندارند و از تخصص کافی در این زمینه برخوردار نیستند.

بنابراین شما با داشتن ابزارهای مناسب و دانش و تخصص کافی در زمینه سئو می توانید از مشکل کنیبالیزیشن نجات یابید.