در دهه ی اخیر داده ها اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده اند چرا که قابلیت های بسیار قدرتمندی را از خود نشان داده اند. به طور کلی سازمان هایی که از یک رویکرد فعال استفاده می کنند تمایل زیادی به پیشرفت دارند در حالی که بقیه سازمان ها که از چنین رویکردی برخوردار نیستند، به تدریج در حال منسوخ شدن هستند. بخشی از این رویکرد فعال آن ها مربوط می شود به آنالیز و تجزیه و تحلیل داده ها. هزاران ابزار آنالیتیکس و هوش تجاری تا کنون ارائه شده است که در برای تجزیه و تحلیل داده ها به سازمان ها کمک چشمگیری کرده است. در این مقاله ما چند نمونه از بهترین ابزارهای آنالیتیکس و هوش تجاری را که در سال 2020 ارائه شده است برای شما عزیزان معرفی کرده ایم. لطفا با تیم مکعب تا پایان این مقاله همراه باشید.

بیشتر بدانید :

چطور از هوش مصنوعی در کسب و کار بهره ببریم؟

استفاده از هوش تجاری برای بهبود بازاریابی دیجیتال

 

بهترین ابزارهای آنالیتیکس و هوش تجاری

ابزارهای هوش تجاری چگونه ابزارهایی هستند؟

از ابزارهای هوش تجاری به صورت سنتی برای گزارش گیری و ایجاد داشبورد استفاده می شد و حتی بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی به صورت بلادرنگ در دسترس افراد نبوده است. اما با گذشت زمان تغییرات زیادی در این ابزارها به و جود آوردند و هم اکنون ما ابزارهای مدرن هوش تجاری را در اختیار داریم.

ابزارهای مدرن هوش تجاری قادر به تجزیه و تحلیل بصری عمیق داده ها ، تجزیه و تحلیل آماری پیشرفته و حتی مدل سازی پیشرفته یادگیری ماشین برای داده های بزرگ هستند. این ابزارها شما را قادر می سازد تا با امنیت بالایی به چندین منبع داده متصل شوید.

حال که تا حدودی با ابزارهای هوش تجاری آشنا شدید، در ادامه بهترین ابزارهای آنالیتیکس و هوش تجاری را در سال 2020 برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

بهترین ابزارهای آنالیتیکس و هوش تجاری را بشناسید

در این بخش از مقاله ابزارهایی را به شما معرفی می کنیم که با استفاده از آن ها  می توانید به تجزیه و تحلیل وب سایت خود بپردازید و به این ترتیب از نقاط ضعف و قوت کار خود آگاه شوید.

Tableau

Tableau یکی از بهترین ابزارهای آنالیتیکس و هوش تجاری است که همیشه بسیار محبوب بوده است، به ویژه در بحث تجسم داده. این ابزار نیز از رابط کاربری بسیار خوبی هم برخوردار است.

یکی از مهم ترین ویژگی ها در مورد Tableau این است که شما برای استفاده از این ابزار نیاز به دانش برنامه نویسی یا تجزیه و تحلیل پیشرفته ای ندارید.

Power BI

Power BI ابزاری فوق العاده است که توسط مایکروسافت ارائه شده است. اگر در حال فعالیت بر روی پروژه هایی متشکل از تجسم داده های سفارشی ، کتابخانه های تجزیه و تحلیل پیشرفته و یکپارچه سازی داده ها کار می کنید ، این ابزار می تواند بسیار فوق العاده و کارا باشد.

بهترین ابزارهای آنالیتیکس و هوش تجاری

Qlik Sense

Qlik Sense یک پلت فرم تجزیه و تحلیل داده است و یکی از بهترین ابزارهای آنالیتیکس و هوش تجاری در سال 2020 که یک راه حل کامل برای تبدیل داده های خام به داده های بصری ارائه می دهد.

در حال حاضر Qlik Sense با تهیه یک موتور Associated Difference به عنوان یک ابزار مدرن BI خودنمایی می کند. این ابزار به شما کمک می کند تا داده ها را از منابع مختلف ترکیب کنید و روابط بین داده ها را به صورت خودکار و ایمن مدیریت کنید.

MicroStrategy

MicroStrategy ابزاری بسیار قدرتمند است که برای هوش تجاری و تحلیل داد ها مورد استفاده قرار می گیرد و توسط بسیاری از شرکت های پیشرو در جهان مورد استفاده قرار می گیرد. این مجموعه دارای یک کتابخانه گسترده از توابع تحلیلی و همچنین توانایی مدیریت داده های بزرگ را دارد.

ThoughtSpot

ThoughtSpot یکی دیگر از بهترین ابزارهای آنالیتیکس و هوش مصنوعی است و در واقع روی جستجو و تجزیه و تحلیل داده ها، مبتنی بر هوش مصنوعی متمرکز است. این شرکت اخیراً در مدت زمانی کوتاه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و کاربران آن برندهای بسیار نامدار و بزرگ صنعت مانند – اپل ، والمارت و غیره هستند.

از دیگر ابزارهای آنالیتیکس و هوش تجاری در سال 2020 می توان  Looker و End Notes را نیز نام برد که می تواند در مدیریت داده ها و کسب اطلاعات مفید در مورد کسب و کار شما بسیار مفید واقع شود و شما را در بیزینس تان موفق تر کند.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همرا بودید از شما سپاسگزاریم.