در مورد برندسازی شخصی چه می دانید؟ دوستان، آیا تا کنون به ایجاد یک برند شخصی برای خود اندیشیده اید؟برندسازی شخصی(پرسونال برندینگ) یا نام تجاری شخصی اساسا روند مداوم ایجاد تصویر سازی در ذهن دیگران در مورد یک فرد، گروه یا یک سازمان است. نام تجاری شخصی اغلب شامل کاربرد یک نام برای محصولات مختلف. “برند شما یک مفهوم یا حسی است که توسط شخص دیگری به غیر از شما درک می شود، که تجربه کلی ارتباط با شما را توصیف می کند.”

هنگامی که ما در مورد «نام تجاری شخصی» صحبت می کنیم، به ایجاد و ترویج آنچه که برای شما مهم است و برایش تلاش می کنید، اشاره می کنیم. نام تجاری شخصی شما ترکیبی از مهارت ها و تجربیات است که شما را در جایگا فعلیتان قرار داده است. نام تجاری شخصی موثر شما را از متخصصین دیگر در آن زمینه متمایز خواهد کرد. خوشبختانه، ابزار و منابع زیادی وجود دارد که به شما در فرایند ایجاد نام تجاری شخصی کمک می کند. با استفاده از آن ها می توانید بر روی افرادی که به صورت آنلاین با شما در ارتباط هستند، تاثیر گذار باشید. به همین دلیل ما این مقاله را ایجاد کردیم تا به شما در فرآیند ساختن نام تجاری شخصی خود به صورت آنلاین یاری نمائیم.

زمانی که صحبت از ساخت یک نام تجاری شخصی به میان می آید، برخی تصورشان این است که این فرآیند بسیار زمان بر است و چندان مسئله مهمی نیست که برای آن وقت صرف کنند. اما باید بگوئیم که، این درست است که شما باید زمان و انرژی زیادی را برای ساخت نام تجاری شخصی خود صرف نمائید اما این ایده که برندسازی شخصی(پرسونال برندینگ) مهم نیست کاملا نادرست است و دلایل مهمی برای ایجاد آن وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

دلایل اهمیت برندسازی شخصی(پرسونال برندینگ) – personal branding

بر اساس آنچه از تاریخچه برندینگ فردی به دست می آید، به دلایل زیر، نیاز به پرسونال برندینگ احساس می شود.

1- با استفاده از یک برند شخصی، افراد مختلف می توانند شما را در هر سطح از کسب و کارتان، پیدا کنند

اگر شما به درستی اعتبار آنلاین خود را مدیریت نکنید، در بازار کسب و کار گم خواهید شد. به طور متوسط ​​افراد هر 2 تا 3 سال یک بار شغل را عوض می کنند و در صد زیادی از این افراد وارد بازار کار آزاد خواهد شد. این بدان معنی است که یک نام تجاری قوی بسیار با اهمیت تر از گذشته می باشد. در حقیقت، هر چه بیشتر تمایل به موفقیت دارید، برای نام تجاری شخصی خود بیشتر سرمایه گذاری نمائید.

2- یک برند شخصی می تواند به شما کمک کند تا همیشه در سطح بالاتری نسبت به رقبای خود قرار بگیرید

نام تجاری شخصی یک گام بی دردسر و راحت در جهت دستیابی به اهداف شما است. صرف نظر از نوع کسب و کار یا حرفه ی شما، نام تجاری شخصی شما دارای قدرت ایجاد یا یک فرصت و یا از دست رفتن انواع فرصت های پیشرفت می باشد.

هنگام ساختن نام تجاری خود به یاد داشته باشید که این مرحله، بخش مهمی از پیشرفت کسب و کار شماست و در نظر داشته باشید که در منابع، زمان و تلاش خود، برای آن بیشترین سرمایه گذاری را انجام دهید.

بنابراین، با استفاده از برندسازی شخصی(پرسونال برندینگ) ،خود را از رقبای خود جدا کنید. در ادامه نکاتی را در مورد پرسونال برندینگ برای شما ذکر خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

 

برندسازی شخصی(پرسونال برندینگ)

 

یک فرآیند بسیار موثر برای برندسازی شخصی(پرسونال برندینگ)

در این قسمت ما مهمترین استراتژی های برندسازی شخصی موفق را برای شما جمع آوری کرده ایم. کل این فرایند را می توان به سه مرحله تقسیم کرد:

مرحله اول : ساخت یک نام تجاری اولیه
مرحله دوم : ایجاد اعتبار برای برند اولیه
مرحله سوم : هدف گذاری فرصت ها

مرحله اول : ساخت یک نام تجاری اولیه

یک حضور آنلاین برای خود ایجاد نمائید که توانائی ها و نقاط قوت شما را نشان دهد. پس از آنکه بازدیدکنندگان متوجه حضور آنلاین شما شدند، توقعشان این است که حضوری قوی به همراه محتوای به روز و مفید از شما ببینند. برای این منظور باید به نکات زیر توجه نمائید.

نتایج جستجوی خود را بررسی کنید

قبل از اینکه شروع به ساخت یک نام تجاری شخصی خود نمائید، ابتدا باید بدانید در کجای نتایج جستجو قرار گرفته اید. در گوگل، خود را جستجو نموده تا آنچه را ببینید که دیگرا نپس از جستجو، از شما می بینند.

پاک کردن نتایج جستجوی و پست های رسانه های اجتماعی که ممکن است به رتبه شما آسیب برساند

خلاص شدن از شر هر چیز نظیر پست ها، تصاویر، فیلم ها، نظرات، و غیره که مانع از بهتر دیده شدن نام تجاری شخصی شما می شود، کار بسیار به جا و درستی است.  البته این عملیات پاک سازی می تواند در صورتی که شما به طور خاص در رسانه های اجتماعی فعال نباشید، کار دشواری باشد؛ اما باید بدانید که وجود داده های غیر ضروری و حتی مضر، برای برند شخصی شما، باعث نزول رتبه و عقبگرد کسب و کار شما خواهد شد.

خود و نام تجاری شخصی خود را تعریف کنید

پس از انجام عملیات پاک سازی، می توانید به ساخت نام تجاری خود فکر کنید. با استفاده از شناسایی عناصر منحصر به فردی که شما را متمایز می سازند، نام تجاری آنلاین خود ایجاد کنید.

  • برای شروع، ابتدا سوالات زیر را از خود بپرسید:

شما چه کسی هستید؟
چه ویژگی شما را منحصر به فرد می کند؟
دیدگاه شما برای نام تجاری شخصی شما چیست؟
هدف شما از ایجاد نام تجاری شخصی چیست؟
اهداف حرفه ای شما چیست؟
مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ مخاطبانتان چگونه می تواند به شما کمک کند؟ شما چگونه می توانید به آنها کمک کنید؟ چه چیزی شما را متفاوت می کند؟
چه چیزی باعث معتبر شدن شما می شود؟ چگونه این را اثبات می کنید؟

برندسازی شخصی(پرسونال برندینگ)

 

در ضمن، قبل از شروع به ساخت نام تجاری شخصی خود، در مورد اطلاعاتی که می خواهید در زمینه موفقیت های خود به اشتراک بگذارید، فکر کنید.

  • یک حضور آنلاین از خود ایجاد کنید که نشان دهنده تخصص و نوع کسب و کار شما باشد
    • ساختن یک حضور آنلاین که بازتابی از تجربه شما باشد. برای این منظور :
    • یک طرح کلی از نام تجاری شخصی خود ایجاد کنید.
    • اهداف کوتاه مدت و بلند مدت نام تجاری شخصی خود را تعیین کنید.
    • ویژگی های منحصر به فرد، استعدادها، زمینه های تخصصی و دستاوردهای خود را مشخص کنید.
  • خط مشی و استراتژی های برندسازی شخصی(پرسونال برندینگ)
    • خط مشی ایجاد نام تجاری شخصی :
    • ایجاد برند شخصی اولیه
    • بررسی رتبه در جستجو
    • پاک سازی موتد غیر مفید
    • بهينه سازي
    • ایجاد محتوا
    • نظارت

توجه نمائید که، بهینه سازی موتور جستجو و نام تجاری شخصی نیز بخشی از استراتژی های جاری است.

مرحله دوم : ایجاد اعتبار برای برند اولیه

به منظور ایجاد اعتبار اولیه خود باید بدانید که :

  • چگونه مخاطبان خود را بسازیم؟
  • مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
  • بهترین مکان برای ارتباط با این افراد کجا است؟
  • چه محتوایی مورد علاقه آنهاست؟

افراد مختلف در کسب و کار خود را بررسی کنید. با کسانی که می شناسید شروع کنید، زیرا شما قبلا رابطه ای با آنها در زندگی واقعی ایجاد کرده اید. از طریق رسانه های اجتماعی و نشریات استراتژیک با نفوذ کنندگان ارتباط برقرار کنید. با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی شخصی که در اختیار شما هستند، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و آنها را دنبال کنید. همچنین با نشریات، انجمن ها و منابع خبری مربوط به کسب و کار خود ارتباط برقرار کنید.

مرحله سوم : هدف گذاری فرصت ها

مطالب منحصر به فرد و با کیفیت بالا را با توجه به مخاطبین خود ایجاد کنید تا فرصت های حرفه ای بیشتری کسب کنید. نام تجاری خود را به عنوان یک رهبر وفادار فعال در کسب و کار خود بدانید و با کمک آن درهای فرصت های طلائی را به روی خود بگشائید. این فرصت ها عبارتند از :

  • سخنرانی ها
  • موقعیت های شغلی
  • شراکت
  • مبادلات وبلاگ
  • مصاحبه ها
  • مربیگری
  • تبلیغات

و در پایان به شما توصیه می کنیم که، دائما درگیر توسعه نام تجاری شخصی خود در اینترنت نباشید، با این کار مانع از رشد بالقوه در حرفه خود می شوید.

بیشتر بخوانبد:

برندینگ Branding چیست؟

اهمیت برندینگ در موفقیت کسب و کار

برندینگ تحت وب

برندینگ احساسی