سوشیال سیگنال (Social Signal) عبارتست از لایک ها ، اشتراک گذاری ها و نمایش پست های شبکه های اجتماعی توسط کاربران، که به موتورهای جستجو و دیگر فالورهای شبکه های اجتماعی شما نشان می دهد که محتوای شما مفید و مرتبط بوده است. لایک ها ، اشتراک گذاری ها و … به افزایش بازدیدهای محتواهای شما  کمک می کند. هرچه پست های شما بیشتر دیده شود ، افراد بیشتری پست های شما را می خوانند ، علاقه مند می شوند، آن ها را به اشتراک می گذارند و این باعث افزایش کلیک می شود. آیا مایلید تا در مورد سوشیال سیگنال (Social Signal) و تاثیر آن بر سئو بیشتر بدانید؟ با ما در مکعب تا انتها همراه باشید.

حتما بخوانید : راه های بهبود حضور در شبکه های اجتماعی

انواع سوشیال سیگنال (Social Signal) کدامند؟

سوشیال سیگنال  ها یا سیگنال های اجتماعی ، در حقیقت راهی برای برقراری تعامل مخاطبان با پست های شبکه های اجتماعی است. انواع سوشیال سیگنال (Social Signal) عبارتند از :

  • لایک ، کامنت و اشتراک گذاری محتواها
  • پین ها ، بازدیدها و نظرات در Pinterest
  • فالوورها ، کامنت ها و برنامه های اینستاگرام
  • بازدیدها و نظرات در YouTube

هر چه پست شما در شبکه های اجتماعی  لایک، کامنت و اشتراک گذاری بیشتری دریافت کند، در رتبه بندی موتورهای جستجو از رتبه ی بهتری برخوردار خواهید شد. در حقیقت سوشیال سیگنال ها ارتباط مستقیم با فیدبک هایی دارد که از کاربران دریافت می کنید.

سوشیال سیگنال

تاثیر سوشیال سیگنال (Social Signal) بر سئو

در حقیقت افزایش سوشیال سیگنال ها (Social Signal) ، به معنای افزایش تعامل با کاربران است و از معیارهای اصلی بازاریابی در شبکه های اجتماعی. از این طریق شما متوجه می شوید که چه نوع محتواهایی در میان فالورهای رسانه های اجتماعی شما از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

موتورهای جستجو به محتواهایی که خوانندگان را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد و آن ها را با موضوع اصلی درگیر می کند ، رتبه ی بهتری خواهند داد و این نشان دهنده ی اهمیت و ارزشمندی محتوای شما می باشد و اینکه آن محتوا از کیفیت کافی برخوردار بوده است.

در واقع این سیگنال های جستجو هستند که به موتورهای جستجو می گویند کدام محتوا مرتبط ، محبوب و قابل اعتماد است  و این می تواند باعث افزایش رتبه و بهبود سئو ارگانیک (SEO) شود.

هدف موتورهای جستجو این است که محتوای با کیفیت بالا و مطابق با هدف جستجوی کاربر در اختیار آن ها قرار دهد. برای این منظور ، موتورهای جستجو مانند Google و Bing محتواها را بر اساس فاکتورهای مشخصی رتبه بندی می کنند، که یکی از مهم ترین آن ها محبوبیت یا تعداد بازدید زیاد یک محتوا می باشد.

به بیان ساده ، هر لایک ، بازتوییت ، اشتراک گذاری ، کلیک URL و مشاهده محتوا، باعث افزایش دید ، ایجاد بک لینک و افزایش آگاهی می شود و این به موتورهای جستجو می گوید که محتوا مرتبط ، تازه ، با کیفیت بالا و مهم است و در نهایت باعث بهبود سئو و رتبه بندی بهتری می شود.

در ادامه راه های بهبود سوشیال سیگنال ها (Social Signal) را به شما معرفی کرده ایم. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

سوشیال سیگنال

چگونه سوشیال سیگنال (Social Signal) را بهبود بخشیم؟

به منظور بهبود سوشیال سیگنال ها ، این موارد را به خاطر بسپارید و به کار ببندید.

  • در رسانه های اجتماعی به طور روزانه پست بگذارید : یک کانال اجتماعی فعال که مرتباً هم به روز شده است، به افراد و موتورهای جستجو نشان می دهد که وب سایت و کسب و کار شما فعال است.
  • تولید محتواهای مرتبط : فالورهای شما در رسانه های اجتماعی، شما را برای محتوای مرتبط در مورد شرکت ، صنعت، نام تجاری و به طور کلی کسب و کار شما دنبال می کنند. به علاوه موتورهای جستجو به دنبال پست هایی هستند که با هدف جستجو مطابقت داشته و بازدیدها را افزایش دهد. بنابراین در شبکه اجتماعی خود محتواهایی که با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد، قرار دهید.

این ها از مهم ترین مواردی هستند که از طریق آن ها می توانید سوشیال سیگنال (Social Signal) را بهبود بخشید.

سخن پایانی

در نهایت ، شما باید بدانید که چرا در رسانه های اجتماعی حضور دارید ، بهترین استراتژی اجتماعی برای هر کانال اجتماعی برای نام تجاری شما چیست و به فالورهای خود محتوایی ارائه بدهید که موجب اطلاع رسانی به آن ها، آموزش و افزایش آگاهی و پاسخ به سوالات آن ها باشد. در این صورت شما می توانید سیگنال های اجتماعی مورد نیاز برای جلب توجه موتورهای جستجو را دریافت کنید و رتبه بالاتری دریافت نمائید.