بردکرامب Breadcrumbs بخش مهمی از یک وب سایت است و به عنوان یک مسیریاب کوچک نقشی مهم را در یک وب سایت ایفا می کند. بردکرامب به کاربران می گوید که در حال حاضر در کجای سایت هستید؛ به علاوه به Google کمک می کند تا نحوه ساختار سایت شما را بهتر بشناسد. به همین دلیل است که لازم است بردکرامب Breadcrumb در سایت لحاظ شود. آیا مایلید تا مطالب بیشتری در مورد بردکرامب Breadcrumb و تاثیر آن بر سئو سایت بدانید؟ پس با مکعب همراه باشید.

حتما بخوانید :

پس از گذشت چه مدت زمانی نتیجه سئو سایت مشخص می شود؟

با مهم ترین چالش های سئو در سال ۲۰۲۰ آشنا شوید

بردکرامب Breadcrumb چیست؟

بردکرامب یک مسیر متنی کوچک است که اغلب در بالای صفحه سایت نشان داده می شود و از طریق آن کاربر متوجه خواهد شد که در کجای سایت قرار دارد.

قطعا بارها برای شما اتفاق افتاده است که وارد یک سایت می شوید و بر لینک های مختلف کلیک می کنید و پس از جستجو در صفحات مختلف، نمی دانید که از کدام صفحه ها عبور کرده اید تا به صفحه فعلی رسیده اید؛ در چنین مواقعی بردکرامب Breadcrumb به کمک شما می آید و مسیر ورود به سایت را تا صفحه ای که در آن هستید به روش های مختلف به شما نشان می دهد.

برای مثال :

Home > WordPress Plugins > Yoast SEO for WordPress

این آدرس به شما نشان می دهد که از کدام صفحات عبور کرده اید و به صفحه ی Yoast SEO for WordPress رسیده اید.

انواع بردکرامب Breadcrumb

انواع مختلف بردکرامب وجود دارد. در این بخش از مقاله چند مورد از مهم ترین موارد آن را به شما معرفی کرده ایم.

بردکرامب سلسله مراتبی

این نوع Breadcrumb رایج ترین نوع مسیریابی در وب سایت ها می باشد و به کاربر می گویند که در کجای ساختار سایت قرار دارد و چند مرحله برای بازگشت به صفحه اصلی باید طی کند. مثالی از بردکرامب سلسله مراتب :

صفحه اصلی> وبلاگ> دسته بندی> نام پست

بردکرامب Breadcrumb

Breadcrumb مبتنی بر ویژگی

بردکرامب مبتنی بر ویژگی بیشتر زمانی مشاهده می شود که یک کاربر در یک سایت تجارت الکترونیکی جستجو کرده است و دنباله ای از ویژگی های محصول براثر جستجو در سایت تشکیل شده است.

مثالی از بردکرامب مبتنی بر ویژگی

صفحه اصلی> دسته محصول> جنسیت> اندازه> رنگ

بردکرامب مبتنی بر تاریخ

بردکرامب Breadcrumb مبتنی بر تاریخ دقیقاً مشابه همان چیزی را که روی قوطی های کنسرو مشاهده می کنید.

شما می توانید این نوع بردکرامب Breadcrumb را چیزی شبیه به هیستوری در بروزر خود در نظر داشته باشید.

مثالی از بردکرامب مبتنی بر تاریخ

صفحه اصلی> صفحه قبلی> صفحه قبلی> صفحه قبلی> صفحه فعلی

حال که با انواع بردکرامب آشنا شدید، شمارا با مزیت های این نوع مسیریاب در سایت ها آشنا خواهیم کرد. پس همچنان با ما همراه باشید.

مزیت های بردکرامب Breadcrumb و تاثیر آن بر سئو سایت

استفاده از تکنیک بردکرامب در وب سایت ها مزیت هایی دارد که عبارتند از :

گوگل و کاربران بردکرامب را می پسندند

بردکرامب روشی است که ساختار وب سایت شما را به گوگل ارائه می دهد. همچنین کاربران هنگام جستجو در سایت شما گم نمی شوند و مسیر خود را به راحتی پیدا می کنند.

بردکرامب Breadcrumb

تجربه کاربری را بهبود می بخشد

کلا کاربران از سردرگمی در یک وب سایت اصلا خوششان نمی آید. آن ها مایلند در صورت ورود به یک سایت، به راحتی بتوانند از میان صفحات مورد جستجو به صفحه دلخواه خود بازگردند.

کاهش نرخ شکست

به ندرت اتفاق می افتد که کسی از طریق صفحه اصلی وارد سایت شما شود. این بدان معناست که هر بخشی از سایت شما می تواند یک نقطه ورود باشد.

با وجود بردکرامب اگر صفحه انتخاب شده نیازهای کاربر را برآورده نکند، کاربر به بخش های دیگر سایت راهنمایی می شود. پس به این ترتیب کاربران به زودی سایت را ترک نمی کنند و نرخ شکست درآن وب سایت کاهش می یابد.

کلام پایانی

تکنیک بردکرامب Breadcrumb بیش از یک دهه است که وجود دارد و تاثیر قابل توجهی بر سئو سایت دارد، اما با این وجود چندان مورد استقبال قرار نگرفته است. در حال حاضر Breadcrumbs می تواند به عنوان عنصری قدرتمند برای بهبود تجربه کاربر و ایجاد تعامل بیشتر کاربران با سایت محسوب شود.