این یک واقعیت است که همه ما دوست داریم صفحه وب سایت ما در اولین صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بندی شود. برای رسیدن به این هدف ، تنها کاری که باید انجام دهیم این است که وب سایت خود را بهینه سازی کنیم تا شایسته رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو باشد. اما این کار می تواند یک فرایند تدریجی در بهینه سازی موتورهای جستجو باشد و لازم است که شما به اندازه کافی صبور باشید. اما تکنیک هایی وجود دارد برخی از سایت ها از آن ها استفاده می کنند تا سریع تر به نتیجه برسند و تکنیک کلاکینگ در سئو کلاه سیاه یکی از آن هاست. آیا با سئو کلاه سیاه آشنایی دارید؟ آیا تکنیک های آن را می شناسید؟ در این مقاله با مکعب همراه باشید تا شما را با تکنیک کلاکینگ در سئو کلاه سیاه آشنا کنیم.

حتما بخوانید :

مهم ترین چالش های سئو

کنیبالیزیشن چیست؟

سئو کلاه سیاه چیست؟ (Black Hat SEO)

سئوی کلاه سیاه مجموعه ای از اقدامات سوء است که به منظور رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجوی Google انجام می شود. در این نوع سئو کارهایی انجام می شود که مغایر با دستورالعمل های موتور جستجوی گوگل می باشد. برخی از این تکنیک های متداول SEO  کلاه سیاه شامل کیورد استافینگ ، کلاکینگ ، پیوندهای پرداخت شده ، صفحات Doorway ، محتوای پنهان و محتوای تکراری می باشد.

در این مقاله با تکنیک کلاکینگ در سئو کلاه سیاه آشنا خواهید شد.

تکنیک کلاکینگ در سئو کلاه سیاه

تکنیک کلاکینگ در سئو کلاه سیاه چیست؟

کلاکینگ Cloaking در سئو روشی است که در آن برای ارائه محتوا یا اطلاعات به کاربران از ترفندهایی استفاده می شود که محتواهایی متفاوت از آنچه در سایت وجود دارد، برای خزنده های موتورهای جستجو ارائه شود، تا رتبه بندی موتورهای جستجو در وب سایت را برای برخی کلمات کلیدی بهبود بخشند.

تکنیک کلاکینگ انواع مختلفی دارد. در بخش بعدی شما را با انواع کلاکینگ و نحوه انجام آن ها آشنا کرده ایم. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

انواع کلاکینگ در سئو کلاه سیاه

  • کلاکینگ User-Agent
  • کلاکینگ مبتنی بر IP
  • کلاکینگ JavaScript
  • کلاکینگ HTTP_REFERER
  • کلاکینگ HTTP Accept-language header

در ادامه به اختصار در مورد هر کدام از انواع تکنیک کلاکینگ در سئو کلاه سیاه نکاتی را خواهیم گفت.

تکنیک کلاکینگ در سئو کلاه سیاه

کلاکینگ User-Agent

در این نوع کلاکینگ ، User-Agent نوعی برنامه یا نرم افزار عامل است که به نمایندگی از یک کاربر عمل می کند. به عنوان مثال ، یک مرورگر وب به عنوان عامل کاربر عمل می کند که اطلاعات وب سایت را در یک پلتفرم دریافت می کند.

مثلا هنگامی که یک کوئری را وارد می کنید ، مرورگر کدی را به سرور ارسال می کند که User-Agent را تشخیص می دهد. اگر User-Agent به عنوان یک خزنده شناخته شود ، محتوای کلاکینگ ارائه می شود.

کلاکینگ مبتنی بر IP

در این نوع تکنیک کلاکینگ در سئو کلاه سیاه ، هر کاربری که به یک وب سایت دسترسی دارد ، بر اساس موقعیت مکانی و سرویس اینترنت خود دارای یک آدرس IP است. در این حالت ، کاربران از طریق صفحه ای با رتبه SERP خوب و حجم ترافیک بالا به صفحه مورد نظر هدایت می شوند. برای این کار ، می توان از سوابق DNS معکوس (موجود در cPanel شرکت میزبانی) برای شناسایی آدرس IP و راه اندازی .htaccess برای تغییر مسیر آن ها استفاده کنید. این روش یکی از روش های کلاکینگ است که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

کلاکینگ JavaScript

در کلاکینگ جاوا اسکریپت ، کاربران با مرورگر جاوا اسکریپت ورژنی از محتوای سایت را مشاهده می کنند و کاربرانی که در مرورگر خود جا وا اسکریپت را غیرفعال کرده اند، نسخه دیگری از محتوا را مشاهده خواهند کرد.

تکنیک کلاکینگ در سئو کلاه سیاه

کلاکینگ HTTP_REFERER

در این روش ، هدر HTTP_REFERER درخواست کننده بررسی می شود و بر اساس آن ، نسخه کلاک یا بدون کلاک وب سایت ارائه می شود.

کلاکینگ HTTP Accept-language header

در این تکنیک هدر HTTP Accept-Language کاربر بررسی می شود و بر اساس نتیجه ، نسخه خاصی از وب سایت ارائه می شود. به زبان ساده ، اگر هدر HTTP Accept-Language مربط به یک موتور جستجو باشد ، پس نسخه کلاک وب سایت ارائه می شود.

کلام پایانی

در این مقاله شما را با تکنیک کلاکینگ در سئو کلاه سیاه آشنا کردیم و به انواع روش های آن به اختصار اشاره کردیم. به طور کلی در صنعت بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ، کلاکینگ به عنوان یک تکنیک کلاه سیاه در نظر گرفته می شود که دستورالعمل های مدیر وب سایت گوگل را نقض می کند.

اگر از ما بپرسید که آیا برای دریافت رتبه بهتر، با استفاده از کلاکینگ، خزنده ها را فریب دهیم یا نه؟  در پاسخ به شما می گوئیم، خیر!

فریب خزنده های موتور جستجو به هیچ عنوان کار درستی نیست و موتورهای جستجو دوست ندارند که فریب بخورند. بعلاوه ، وب سایت شما چندین بار با استفاده از آدرس های IP مختلف تحت جستجوی کراولرها قرار می گیرد و عاقبت، کلاکینگ، توسط موتورهای جستجو تشخیص داده می شود.