قطعا همه ی شما بارها جستجو  در گوگل را تجربه کرده اید، مثلا برای سفارش آنلاین یک محصول، یافتن یک محل خاص در شهر و مواردی از این قبیل در موتور جستجوگر گوگل سرچ کرده اید. موتور جستجوی گوگل روزانه بیش از 3.5 بیلیون سرچ در گوگل انجام می دهد که برابر است با حدود 40000 جست و جو در ثانیه. بنابراین گوگل می تواند محل مناسبی برای تبلیغات کسب و کار شما و فعالیت های بازاریابی می باشد. به طور کلی دو راه اصلی برای بازاریابی کسب و کار شما از طریق موتورهای جستجو نظیر گوگل وجود دارد. این دو راه عبارتند از SEO و PPC یا Adwords .

این یک حقیقت است که هم SEO و هم Adwords می تواند باعث افزایش ترافیک سایت شود، اما کدامیک موثرتر است؟ با وجودی که هر دو روش سودمند هستند، هر نوع کسب و کار یا وب سایت، دارای اهداف متفاوتی هستند که بسته به آن اهداف، از یکی از این دو روش بهره مند می شوند. اما سوالی که وجود دارد این است که SEO مهم تر است یا Adwords ؟ برای پاسخ به این پرسش  باید بگوئیم که جواب مشخصی برای این پرسش وجود ندارد و نمی توان دقیقا گفت که کدامیک از این دو مهم ترند. PPC یا Adwords و SEO، هر کدام نتایج متفاوتی به وجود می آورند. برای شروع بحث خوب است ابتدا به آمار به دست آمده در مورد هر کدام اشاره کنیم تا به خوبی تفاوت این دو را درک کنید.

سئو و ادوردز

آمار بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

  • نزدیک به 80 درصد از کاربران در صفحات نتایج موتور جستجو، تبلیغات پرداختی را نادیده می گیرند.
  • جستجوی ارگانیک قابل اعتماد تر می باشد
  • 70 درصد از نتایج جستجوی کلیکی ارگانیک هستند.
  • 51 درصد از ترافیک وب سایت ها حاصل از جستجوی ارگانیک است در حالی فقط 10 درصد از ترافیک سایت ها حاصل از جستجوهای پرداختی است.
  • بیش از 40 درصد از درآمدها توسط ترافیک ارگانیک به وجود به دست می آید.

آمار PPC یا Adwords

  • Adwords یکی از سه تولید کننده اصلی تبدیل در صفحه است.
  • 65 درصد از کلیک ها توسط کاربرانی ایجاد می شود که برای انجام خرید به سمت تبلیغات پرداختی می روند.
  • برای هر 1 دلار که در گوگل ادوردز هزینه می شود، کسب و کارها به طور متوسط 2 دلار به دست می آورند.
  • نتایج تبلیغات پرداختی حاصل از کلیک 1.5 برابر جستجوی ارگانیک است.
  • بازدیدکنندگان PPC 50 درصد بیشتر نسبت به بازدیدکنندگان ارگانیک، احتمال دارد که خریدی انجام دهند.
  • آمار ادوردز نسبت به SEO بیشتر قابل ارزیابی و سنجش هستند.

با توجه به آماری که ذکر شد، ممکن است خود بپرسید که نتیجه چیست و از کدام باید استفاده کنیم؟

در پاسخ باید بگوئیم که هر دو استراتزی نتیجه بخش هستند و این باعث می شود که انتخاب یکی از آن دو سخت باشد. آنچه مهم است این است که شما بتوانید مزایای اصلی هر کدام را بدانید.

سئو و ادوردز

بزرگ ترین مزیت سئو

برای بهینه سازی موتور جستجو یک مزیت مشخص وجود دارد و آن هم این است که برای هر کسی که بخواهد از آن استفاده کند، بسیار کم هزینه است. از سوی دیگر SEO به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود. در واقع نتایج استفاده از SEO قدری دیرتر از نتایج  PPC یا Adwords نمایان می شود. با این وجود به این علت که SEO از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه است و نتایج بسیار قدرتمندی دارد، هرکسب و کاری باید کارش را با بهینه سازی سایت خود برای موتور جستجو آغاز کند.

بزرگ ترین مزیت PPC یا Adwords

گوگل ادوردز برای کسب و کارهایی مناسب است که تلاش می کنند پیام خود را به سرعت منتقل کنند. PPC می تواند برای کلمه کلیدی خاص، سایت شما را در صفحه اول گوگل، در مدت زمانی کوتاه، مثلا طی یک روز، قرار دهد.

توصیه های آخر

  • بدانید که هر چه تبلیغات خود را بینه تر کنید، نتایج بهتری خواهید گرفت.
  • از سئو و ادوردز ، هر دو با هم برای نتایج بهتر بهره مند شوید. بازاریابانی که از ترکیب جستجوی ارگانیک با استفاد از سئو و ادوردز استفاده می کنند، تعداد کلیک های آن ها 25 درصد بیشتر می شود و 27 درصد افزایش سوددهی دارند.

همراهان گرامی مکعب، با مقاله ای دیگر در زمینه سئو و ادوردز با شما همراه بودیم و آنچه لازم بود در این زمینه بدانید را برای شما عنوان کردیم. در صورتی که سوالی در ذهن دارید یا نیاز به راهنمایی دارید، می توانید از طریق تماس تلفنی با ما ارتباط برقرار نموده و مشکل خود را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در تیم حرفه ای مکعب آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان و پاسخگوئی به سوالات تان هستند.