قصه گفتن تقریباً همیشه و از زمانی که ما بوده ایم، بخشی از فرهنگ بشری بوده است. سال ها قبل، قبل از اینکه داستانی نوشته یا ضبط شود ، اولین داستان ها با صدای بلند گفته می شد و از نسلی به نسل دیگر نیز منتقل می شد. اما داستان سرایی در دیجیتال مارکتینگ چیست؟ سازمان ها از طریق محصولات و خدماتی که ارائه می دهند، گزاره ی ارزش شان، رویدادهایی که از آن ها میزبانی می کنند و خلاصه، سوالاتی که در ذهن مخاطبان خود به وجود می آورند، قابل درک هستند. داستان سرایی بازاریابی دیجیتال حقیقتی در مورد این عناصر در سازمان ها ارائه می دهد. با مکعب همراه شوید، ما در مقاله ای که یش رو دارید، به این سوال پاسخ داده ایم.

بیشتر بدانید : بهترین ابزارهای رایگان دیجیتال مارکتینگ

داستان سرایی در دیجیتال مارکتینگ فقط برای سرگرمی نیست، بلکه می تواند ابزاری قدرتمند و متقاعد کننده برای کمپین های تبلیغاتی باشد.

داستان سرایی در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

داستان سرایی فراتر از تبلیغات است. داستان سرایی در دیجیتال مارکتینگ باعث می شود افراد بتوانند خیلی راحت به برند شما اعتماد کنند و این امکان را برای شما فراهم می کند تا بیزینس شما در دنیای رسانه ای پراکنده با مشتریان درگیر شود. داستان سرایی به شما کمک می کند تا محتواهایی که تا امروز پراکنده بوده اند، به یکدیگر متصل شوند که این به لذت بخش تر شدن دید تجاری شما کمک می کند.

یک داستان سرایی بازاریابی عالی داستانی ست در مورد  اینکه شما”چه کسی هستید” و “چه چیزی به کسب و کار شما معنا می بخشد”! داستان های دیجیتالی شما فرصتی برای برقراری ارتباط با مخاطبان آنلاین شما است تا آن ها بتوانند نقاط مشترک بین خودشان با برند شما را پیدا کنند. وقتی مخاطب تان، شما را درک کند ، بسیاری از موانعی که پیش روی شماست ، برداشته می شود. در حقیقت هدف داستان سرایی بازاریابی شما این است که آن ها را مورد توجه قرار دهد، چه از نظر عاطفی ، چه از نظر عقلی و چه از نظر ویژگی های زیبایی شناختی!

چرا داستان سرایی بازاریابی بسیار اهمیت دارد؟

قطعا می دانید که تبلیغات در بازاریابی دیجیتال نقش بسیار مهم و کلیدی دارد و از آنجا که داستان سرایی بازاریابی ابزار قدرتمندی در تبلیغات دیجیتال است، می توان متوجه اهمیت داستان سرایی در بازاریابی دیجیتال شد. داستان سرایی بازاریابی به معنای استفاده از روایت و داستان برای انتقال یک پیام است. هدف از داستان سرایی بازاریابی این است که بیننده چیزی را احساس کند یا به او الهام شود و وارد عمل شود. داستان سرایی بازاریابی به مصرف کنندگان کمک می کند تا بفهمند چرا باید یک برند را انتخاب کنند.

داستان سرایی در دیجیتال مارکتینگ

داستان سرایی بازاریابی ارتباط بین فردی را تسریع می کنند و برای شما این امکان را فراهم می کند تا بتوانید ارتباط بهتری با مخاطبان خود برقرار کنید. استفاده از تکنیک های هنری داستان سرایی بازاریابی برای انتقال اطلاعات می تواند باعث موفقیت شما در جلب توجه، جذب ، هدایت و حفظ مخاطب شما شود. در ادامه جنبه های تاثیرگذار داستان سرایی در دیجیتال مارکتینگ را برای شما ذکر کرده ایم تا بتوانید به میزان اهمیت این ابزار قدرتمند بازاریابی دیجیتال پی ببرید.

خلاقیت

اکثر افراد با این موضوع موافق هستند که، کمپین های بازاریابی معمولاً وقتی عناصر خلاقیت داشته باشند عملکرد بهتری خواهند داشت. به عنوان مثال به یکی از کمپین های بازاریابی غول مبلمان سوئدی IKEA نگاهی بیندازید تا متوجه شوید که چرا آن ها دائماً در صنعت سر و صدا می کنند و اینقدر موفق عمل کرده اند.

 IKEA از طراحی اتاق های نشیمن برنامه های تلویزیونی با محصولات خاص خود تا تبلیغات فراموش نشدنی کریسمس سال 2019 ، خود را به عنوان خانه تبلیغات عجیب و غریب و همچنین مبلمان ثبت کرده است. این شرکت همچنین در تبلیغات تلویزیونی اخیر از داستان سرایی در دیجیتال مارکتینگ بهره برده است.  IKEA با مجموعه ای از تبلیغات کارتونی توانسته است مطالبی را ارئه کند که بتواند از طریق آن ها برخی از نگرانی های بینندگان را  برطرف کند.

به این ترتیب خلاقیت یکی از مهم ترین جنبه های داستان سرایی در دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود.

داستان سرایی در دیجیتال مارکتینگ

ارتباطات شخصی

وقتی افراد داستانی را دنبال می کنند ، تمایل دارند با آن ارتباط شخصی برقرار کنند. از طریق داستان سرایی در دیجیتال مارکتینگ افراد شما را دنبال می کنند تا با شما ارتباط برقرار کنند؛ اما اینکه آیا آن ها می توانند با شما ارتباط برقرار کنند یا روایتی که در نظرگرفته اید، مربوط به زندگی آن ها می باشد یا نه ، از جمله عواملی است که مشتریان را با نام تجاری و برند شما همسو می کند.

عکسی که مشاهده می کنید، نمونه ای از داستان سرایی در دیجیتال مارکتینگ است که توسط دپارتمان دیجیتال مارکتینگ شرکت مهندسی مکعب با استفاده از نرم افزار imindmap تهیه و تدوین شده است.

عدم تمرکز مستقیم بر فروش

کمپین های بازاریابی که از داستان سرایی استفاده می کنند، این مزیت را نسبت به دیگران دارند که لازم نیست حول فروش محصولات یا خدمات خود متمرکز شوند. یک کمپین داستان سرایی جذاب ، سرگرم کننده یا احساسی می تواند به جذب مشتریان بالقوه، به جای خرید هایی که به صورت تکی انجام می شود، کمک کند. این به معنای سود دهی بیشتر در دراز مدت می باشد. با استفاده از این روش ، برند ها می توانند بدون تلاش برای فروش چیزی، افزایش فروش داشته باشند.

به عنوان مثال تبلیغات کریسمس جان لوئیس را در نظر بگیرید. برای برخی ، این یکی از قسمتهای مورد انتظار دوره کریسمس است. اخیراً ، داستان Excellent Edgar – اژدهای کوچکی که فقط می خواست به سرگرمی کریسمس بپیوندد – صفحه های ما را جلب کرد. در این آگهی صریحاً قید نشده بود “شما باید این را بخرید”. حتی به معنای آن نبود. درعوض ، از یک داستان خوب برای جمع آوری 9.9 میلیون بازدید در YouTube و همچنین فروش سریع اسباب بازی نوازشگرانه Edgar Exciting خود استفاده کرد.

یک داستان سرایی بازاریابی اصولی و به یاد ماندنی همیشه به نکته اصلی اشاره می کند. همانطور که سیمون سینک در تئوری “دایره طلایی” خود ذکر کرده است ، نکته جالب توجه برای مخاطبان مأموریت سازمانی شما است.

داستانی سرایی بازاریابی

از این طریق شما می توانید ارتباط موثرتری با مخاطبان خود ایجاد کنید. ایجاد ارتباط شخصی با مخاطبان برای شما این امکان را فراهم می کند تا آن ها ویژگی اصلی سازمانی کسب و کار شما را درک کرده و نقاط مشترکی را بین اقدامات و رفتارهای شرکت در زندگی شخصی خودشان با شما ایجاد کنند.

ایجاد تصاویر دقیق از عناصر درگیر در داستان بازاریابی شما ، ارتباط بین فردی را تسریع می کند و امکان ماندگاری بیشتر داستان را در ذهن مخاطبان شما فراهم می کند.

کلام آخر

ایجاد تصاویر دقیق از عناصر درگیر در داستان بازاریابی شما ، ارتباط بین فردی را تسریع می کند و امکان ماندگاری بیشتر داستان را در ذهن مخاطبان شما فراهم می کند.

در آخر باید بگوئیم که ، ساختار داستان سرایی بازاریابی ، یک عنصر بسیارمهم است و لازم است که یک آغاز ، میانه و پایان روشن داشته باشد. فراتر از این ، داستانی که تعارض ، آسیب پذیری و دستاوردهای مرتبط را منتقل می کند ، مخاطب را مجذوب خود خواهد کرد. پس در داستان سرایی بازاریابی ، بین موانع و موفقیت ، احساسات مثبت و منفی ، پرسش و پاسخ ، نقاط قوت و آسیب پذیری ، حقایق و عدم اطمینان ها ، تعادل برقرار کنید.

در سال های آینده انتظار می رود شاهد افزایش استفاده از داستان سرایی در کمپین های بازاریابی دیجیتال باشیم.

استفاده از داستان سرایی در دیجیتال مارکتینگ می تواند به راحتی در کنار سئو برای تقویت بازاریابی محتوا ، مورد استفاده قرار گیرد. البته داستان سرایی ممکن است برای هر کمپین بازاریابی مفید نباشد ، اما می تواند ابزاری قدرتمند در میان ابزارهای کارردی هر بازاریاب باشد.

نظر شما درباره داستان سرایی در دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آیا این مطالب این مقاله را پسندیدید؟ لطفا آن را با دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارید!