در مقاله ی قبلی برای شما گفتیم که لید چیست و چگونه می توان  علاوه بر استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و استراتژی های بازاریابی دیجیتال، به رشد کسب و کار خود با استفاده از تولید لید، کمک کنید. باید بدانید که زمانی که تمام این المان‌ها را کنارهم قرار دهید، می‌توانید از کانال‌های مختلف تبلیغاتی استفاده کنید تا ترافیک را به صفحه‌ی اصلیتان منتقل کنید. اما از چه کانال‌هایی باید برای تبلیغ صفحه‌ی اصلیتان استفاده کنید؟ برای آگاهی از این مسئله بیایید درباره‌ی توسعه‌ی لیدسازی یا افزایش تولید لید صحبت کنیم. لطفا تا پایان این مقاله با مکعب همراه باشید.

از چه راه هایی تولید لید را افزایش دهیم؟

راه هایی وجود دارد که شما می‌توانید از طریق آن‌ها مخاطبان را به لید تبدیل کنید. بیایید روی این موضوع کمی عمیق‌تر به بحث و گفتگو بپردازیم و درباره‌ی برخی از این راه ها صحبت کنیم.

محتوا

تولید محتوا در افزایش تولید لید بسیار موثر است. محتوا راه بسیار خوبی است تا کاربران را به صفحه اصلی هدایت کنید. بطور معمول شما محتوایی تولید می‌کنید که به مخاطب اطلاعات مفید و رایگانی ارائه دهد. شما می‌توانید CTA را در هرجایی از محتوایتان به کار ببرید؛ بین جمله‌ها یا پایین پست، در بالای سایت یا حتی در گوشه‌ای از پنل. هرچقدر که یک کاربر از محتوای شما رضایت بیشتری داشته باشد، تمایل بیشتری خواهد داشت تا برروی CTA‌ کلیک کند و وارد صفحه اصلی شما شود.

تولید لید

ایمیل

ایمیل بهترین راهی است که می‌توان با کسی که با محصولات و برند شما آشناست، ارتباط برقرار کرد. از آنجایی که آن‌ها قبلا در لیست شما قرار گرفته‌اند، اینکه از آنان بخواهید عملی را انجام دهند، آسان‌تر خواهد بود. ممکن است ایمیل‌ها کمی کلاهبردارانه به نظر برسند، پس بهتر است از CTA‌هایی استفاده کنید که دارای کپی‌های قانع‌کننده و طراحی چشم‌نوازی باشند که توجه مخاطبتان را بیشتر جلب کند. بنابراین ایمیل نیز می تواند یکی از راه های تولید لید محسوب شود.

تبلیغات

از راه های بسیار موثر در افزایش تولید لید انجام تبلیغات موثر است. هدف اصلی یک تبلیغ این است که افراد را متقاعد کند تا کاری را انجام دهند. درغیر اینصورت اصلا چرا هزینه‌ای صرف کنیم؟ اگر می‌خواهید که مردم را به لید تبدیل کنید، مطمئن باشید که صفحه‌ی اصلی و پیشنهادتان دقیقا مانند چیزی باشد که در تبلیغات ذکر شده و کاری که می‌خواهید کاربر انجام دهد کاملا واضح باشد.

وبلاگ

بهترین چیز در مورد استفاده از پست‌های وبلاگتان این است که شما می‌توانید تمام قطعه را به یک هدف نهایی متصل کنید.پس اگر پیشنهاد شما یک ویدئو آموزشی درباره‌ی راه‌اندازی کنسول گوگل است، شما می‌توانید یک پست وبلاگ درباره‌ی چگونگی انتخاب معیارهای بازاریابی خود بنویسید… که CTA  شما را بسیار مرتبط می‌کند و افراد به راحتی روی آن کلیک می‌کنند. که این منجر به افزایش تولید لید می شود.

رسانه‌های اجتماعی

سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی، هدایت مخاطبانتان برای انجام کاری را راحت‌تر می‌کنند.از گزینه «بالا بکشید» اینستاگرام تا لینک های فیسبوک و URL‌ّهای توئیتر. همچنین می‌توانید پیشنهاداتتان را در پست‌هایی که در صفحات اجتماعی‌تان می‌گذارید، تبلیغ کنید و در توضیحات پستتان CTA را قرار دهید.

آزمایش محصولات

شما می‌توانید با ارائه‌ی آزمایش محصولات یا خدماتتان بسیاری از موانعی که برای فروش دارید را ازبین ببرید.هنگامی که کسی از محصولات شما استفاده می‌کند، می‌توانید با پیشنهادات یا روش‌های دیگری آنان را تشویق کنید تا محصولتان را بخرند. یکی دیگر از روش‌های خوب این است که برند خود را در نسخه‌های رایگانتان قرار دهید تا بتوانید سایر مشتریان بالقوه را نیز جذب کنید.

بازاریابی ارجاعی ( referral marketing)

بازاریابی ارجاعی یک لیدسازی مفید در روشی متفاوت است. به این معناست که برند شما را در مقابل افراد بیشتری قرار می‌دهد که در این صورت شانس شما را برای لیدسازی افزایش می‌دهد.

از هر کانالی که برای لیدسازی استفاده کنید هدف این است که کاربران را به صفحه اصلی شما هدایت کنند. تا زمانی که صفحه اصلیتان را طوری ساخته باشید تا فرایند به درستی طی شود (طبق استانداردهایی که گفته شد) بقیه‌ی مسائل خودشان حل می‌شوند و سایر مراحل خودشان جلو می‌روند.

تولید لید

چرا به جای اینکه فقط لیدها را بخریم، بهتر است آن ها را تولید کنیم؟

بازاریابان و فروشندگان می‌خواهند ظرفیت فروش خود را پر کنند و می‌خواهند این‌کار را سریع‌تر انجام دهند.ورود: وسوسه منجر به خرید می‌شود. خریدن لیدها نسبت به لیدسازی علی رغم گران بودنش ،راحت تر است و زمان کمتری می‌گیرد. به هرحال شما برای تبلیغات نیز هزینه صرف می‌کنید پس چرا فقط لیدها را خریداری نکنیم؟

اول و مهمتر از همه، هر لیدی که خریداری می‌کنید لزوما شما را نمی‌شناسد. بطور معمول اطلاعات آن‌ها وقتی در سایت دیگری داشته اند برای چیز دیگری ثبت نام می‌کردند، ذخیره شده و ممکن است تمایلی به دریافت پیام از طرف شرکت شما نداشته باشند.بنابراین پیام‌هایی که برای آنان میفرستید پیام‌های ناخواسته ای هستند که منجر به مزاحمت می‌شود.

اگر مخاطب هرگز وبسایت شما را ندیده باشدیا به محصولات و خدمات شما علاقه‌ای نداشته باشد در این صورت شما مزاحم او هستید. خیلی ساده است. اگر آن‌ها نخواهند که از طرف شما پیامی دریافت کنند این احتمال بالاست که ایمیل‌ّهای شما را بعنوان «هرزنامه» علامت‌دار کنند، که این مسئله برای تجارتتان بسیار خطرناک خواهد بود. این کار نه تنها ایمیل‌های شما را برای آنان فیلتر می‌کند بلکه به ارائه دهنده ایمیلتان (email-provider) نشان می‌دهد که کدام پیام‌ها فیلتر شده‌اند.

زمانی که تعدادی از کاربران پیام‌های شما را بعنوان «هرزنامه» گزارش دهند، شما در لیست سیاه قرار می‌گیرید. لیستی که با سایر email-developers  نیز به اشتراک گذاشته می‌شود. زمانی که وارد این لیست شوید خارج شدن از آن بسیار سخت خواهد بود. علاوه براین باید گفت که ایمیل شما و اعتبار IP  آن نیز به احتمال زیاد آسیب خواهد دید.

همیشه این راه بهتر است که لیدسازی کنید تا آنکه آنان را بخرید.

چطور یک لید را تشخیص دهیم؟

همانطور که در بخش اول توضیح دادیم، یک لید کسی است که به محصولات یا خدمات شرکت شما علاقمند شده است.حال بیایید در مورد راه‌هایی که یک فرد می‌تواند علاقه‌اش را نشان دهد صحبت کنیم.

اساسا فروش خرید یک لید از طریق جمع‌آوری اطلاعات انجام می‌شود. این اطلاعات می‌توانند بعنوان نتیجه‌ي جست‌وجوی یک کاربر باشد که علاقه‌ی او به برنامه‌ها و تکمیل آن‌ّها را نشان می‌دهد، یا خریداری که اطلاعات تماسش را در ازای دریافت کوپن به اشتراک گذاشته، یا کسی که فرمی را پر کرده تا یک محتوای آموزشی را دانلود کند.

از اینکه همواره با ما همراه و همگام هستید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. دوستان همیشگی مکعب، در صورتی که پس از مطالعه ی مقالات با سوال یا مشکلی مواجه شده اید، حتما با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.