آیا می دانید که چرا می بایست وب سایت خود را به موتورهای جستجوگر معرفی کنیم یا به عبارتی چرا لازم است که وب سایتمان را به آن ها بشناسانیم؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوئیم که قرار گرفتن یک وب سایت در لیست موتورهای جستجوگر، یکی از موثرترین راه ها برای هدایت ترافیک هدفمند به سایت شما به صورت رایگان می باشد؛ و یک ترافیک طبیعی از بازدیدکنندگان، ارزشمندترین نوع ترافیکی در جهان می باشد. در این مقاله قصد داریم تا به شما عزیزان نحوه ی معرفی وب سایت به موتورهای جستجوگر را آموزش دهیم؛ پس با ما تا پایان همراه باشید.

چگونه وب سایت خود را به موتورهای جستجوگر بشناسانیم؟

برای شروع صحبت در مورد معرفی وب سایت به موتورهای جستجوگر ، بهتر است ابتدا با انواع موتورهای جستجوگر آشنا شوید. در برخی از موتورهای جستجوگر را برای شما معرفی خواهیم کرد.

مهم ترین موتورهای جستجوگر

معروف ترین موتور جستجوگر در انگلستان، گوگل می باشد که حدود 90 در صد از مشتریان بازار متعلق به آن می باشد. بعد از گوگل می توان از بینگ و یاهو نیز نام برد. باید بدانید که همه ی موتورهای جستجو نتایجی که تولید می کنند، به صورت سراسری و در کل دنیا و بر اساس سابقه و نتایج محلی آن وب سایت به دست می آید. به طور مثال، گوگل دارای موتورهای بسیار و خاص برای هر کشور می باشد که این به موتور جستجوگر گوگل کمک می کند تا به نتایج دقیق تری برای کاربران برسد.

چگونگی معرفی وب  سایت به موتورهای جستجوگر

برای این منظور ابتدا نیاز است که اطلاعاتی در مورد سئو(SEO) یا بهینه ساز موتور جستجوگر داشته باشید تا بتوانید وب سایت خود را به گوگل معرفی کنید. شما برای ورود به هر کدام از موتورهای جستجوگر بزرگ معمولی، نیاز به هیچ گونه پرداخت هزینه نخواهید داشت. هر موتور جستجوگر راه هایی برای ایندکس کردن سایت ها به طور طبیعی دارند. در ادامه نحوه ی ایندکس کردن یک .ب سایت در گوگل را برای شما بیان خواهیم کرد، لطفا همچنان همرا ما باشید.

برای معرفی وب سایت خود به گوگل، یا می توانید یک نقشه ی سایت به روز رساین شده به اکانت گوگل خود اضافه نمائید، یا می توانید یک درخواست ایندکس برای آدرس یوآرال مطلوب خود، از طریق گزینه ی Fetch as Google که در ادامه خواهیم گفت، این کار را انجام دهید. هر دو روش نیازمند این است که صاحب وب سایت، در کنسول جستجوی گوگل، ثبت نام کند.

با استفاده از دامنه ی فعلی وب سایت خود، شما می توانید صفحات جدید را برای ایندکس شدن توسط گوگل به آن معرفی کنید و بر اساس آن صفحات آن را رتبه بندی کنید. پس برای شروع مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ابندا باید سایت مپ جدید و به ورز رسانی شده را سابمیت کرده، تا مطمئن شوید به سرعت هر چه تمام تر در لیست گوگل قرار می گیرد. برای این منظور در کنسول جستجوی گوگل لاگ این کنید و گزینه ی Add a Property  را انتخاب کنید. به این ترتیب آن صفحه توسط خزنده های گوگل به سرعت دیده می شود.
  2. گزینه ی Fetch as Google به شما اجازه می دهد تا به محض اینکه گوگل صفحات را بازدید کرد، شما بتوانید صفحات وب را در سایت خود ببینید. برای انخاب این گزینه، پس از ورود به کنسول جستجوی گوگل، در سایدبار سمت چپ، از گزینه ی Crawl ، گزینه ی Fetch as Google را انتخاب کنید. به این ترتیب یک جدول برای شما نمایش داده می شود که شما می توانید یک آدرس یوآرال به آن اضافه کنید که مطابق به دامین شما باشد و صفحه ی مورد نظر را در وب سایت خود Fetch کنید.

توجه کنید که دو نوع درخواست وجود Fetch  دارد که در نوار Fetch  دیده می شود. وضعیت هر دو گزینه، به صورت “جزئی” است، اما هنگامی که این گزینه ها انتخاب می شوند، گوگل آن ها را بررسی و ارزیابی می کند، در صورتی که برای بازنویسی مجدد، واجد شرایط بودند، آن ها را ایندکس می کند. اگر نشانی اینترنتی که شما دریافت کرده اید واجد شرایط باشد، یک گزینه «درخواست ثبت نام» را مشاهده خواهید کرد این گزینه را انتخاب کنید، تا خزنده های Google شروع به بررسی دوباره و به بازنویسی مجدد آن صفحه وب از وب بپردازد.

بر اساس دستورالعملی که در بالا برای معرفی وب سایت به موتورهای جستجوگر ذکر کردیم، ممکن است تعجب کنید که آیا شما باید هر بار که یک صفحه جدید را منتشر می کنید، یک نقشه سایت به روز شده یا درخواست ایندکس ارسال کنید؟ اگر شما محتوای مهمی را که می خواهید Google به سرعت تشخیص دهید، به روز رسانی کنید، مطمئنا باید این مراحل را انجام دهید. اما به خاطر داشته باشید گوگل نیز صفحات خود را دوباره بازنویسی می کند.

همراهان همیشگی مکعب، از توجه شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. امید است مطالب عنوان شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.