صاحبان شرکت ها و کارآفرینان که در زمینه ی کسب و کار خود با هدف تبلیغ محصولات ،خدمات و نیز آگاهی از برندشان، دارای وب سایتی هستند، مایلند وب سایت خود را در صفحه ی ابتدایی نتایج موتور جستجو ببینند، اما شاید بسیاری از آن ها از تکنیک های موجود در این زمینه آگاهی نداشته باشند و یا با قرار دادن محتوا در سایت خود منتظر بمانند تا روزی وب سایت آن ها در موتور جستجوی گوگل نمایش داده شود. به طور کلی این روند برای آن ها بسیار ناامید کننده است و شاید هیچگاه این اتفاق برای آن ها نیفتد و نتیجه ای که مد نظر دارند برایشان حاصل نشود. پس راه حل چیست؟ را ه حل این مسئله به دست آوردن آگاهی های لازم در زمینه ی تکنیک سئو برای ایندکس و رتبه گیری سریع می باشد. در این مقاله با مکعب همراه شوید تا مطالب مفیدی را در این زمینه بیاموزید.

بیشتر بدانید : چگونه کمپین سئو (SEO campaign) را مدیریت کنیم؟

ایندکس و رتبه گیری سریع

نکاتی مهم در مورد ایندکس و رتبه گیری سریع سایت

در این بخش از مقاله ما شما را با راه ها و روش های ایندکس و رتبه گیری سریع سایت توسط موتورهای جستجو آشنا خواهیم کرد

رتبه بندی

  • بررسی URL

اساسا، ایندکس کردن محتواها در گوگل کار چندان سختی نیست. و گوگل ابزارهای بسیاری را در این زمینه در اختیار ما قرار می دهد. یکی از ساده ترین ابزارها در این زمینه بازرسی URL می باشد. این ابزار برای شما این امکان را فراهم می کند تا URL را به گوگل اراسل کنید و از موتور جستجو بخواهید آن را جستجو کند. به زبان ساده باید بگوئیم که گوگل دارای لیستی از URL ها می باشد که آن ها را مرتبا جستجو می کند. به این نرتیب URL ی که مد نظر شما می باشد نیز در لیست اولویت موتور جستجو قرار می گیرد.

  • نقشه سایت (Sitemaps)

روش دیگر برای ایندکس و رتبه گیری سریع سایت استفاده از نقشه سایت (Sitemaps) است. این روش یکی از ساده ترین راه ها برای نمایه سازی URL می باشد. وقی شما در سایت خود سایت مپ داشته باشید، در واقع وجود یو آر ال خود را به گوگل اعلام می کنید. تکنیک های بسیاری برای این کار وجود دارد. که در ادامه خواهیم گفت.

اولین و اساسی ترین کاری که می توانید برای این منظور انجام دهید این است که یو ار ال را در پرونده ی robots.txt قرار دهید. در این پرونده شما لیستی از دستورالعمل ها را دارید که با استفاده از آن ها به گوگل می گوئید که نقشه ی سات شما کجاست. با استفاده از این ورش شما می توانید چندین نقشه ی سایت را فهرست کنید.

  • Google Indexing API

در طی چند ماه گذشته، هم گوگل و هم بینگ API های جدید را معرفی کردند که باعث افزایش سرعت و اتوماتیک سازی بررسی یو آر ال ها و ایندکس کردن آن آدرس یو آر ال می باشد.

API های بینگ برای هر URL جدید / به روز در نظر گرفته شده است ولی API های گوگل به طور خاص برای انواع مختلف محتوا کار می کند.

ایندکس و رتبه گیری سریع

ایندکس و رتبه گیری سریع

مواردی که تا به این بخش از مقاله گفتیم مربوط به راه های و روش های ایندکس شدن سایت شما در گوگل بود. در ادامه به ذکر روش های دیگری خواهیم پرداخت که از طریق آن ها می توان مطالب را سریع تر ایندکس نمود و این باعث می شود که رتبه بندی آن ها در گوگل نیز در مکان بالاتری قرار گیرد.

  • قرار دادن لینک از صفحات مهم در سایت

زمانی که شما یک محتوای جدید را منتشر می کنید، از مهم ترین و کلیدی ترین نکات این است که اگر در این زمینه هیچ اطلاعات خاصی ندارید، حداقل کاری که می توانید انجام دهید این است که از صفحات مهم در محتوای خود یک لینک قرار دهید. به طور مثال صفحات جدید ممکن است صفحه ی اصلی شما باشد.

اضافه کردن این گونه لینک ها دو مفهوم دارد. یکی اینکه شما به گوگل می گوئید که در آینده برخی از مواقع باید این لینک را بررسی کنی و خزندگان خود را به سمت آن ها اراسل کنی و دیگر اینکه آن لینک را در لیست معمول لینک هایی قرار دهیدکه مورد بررسی قرار می گیرد.

از دیگر نکاتی که در این زمینه می تواند بسیار تاثیر گذار باشد این است که ، شما محتواهای خود را هر چند وقت یک بار به روز رسانی کنید، یا اینکه ترافیکی را به سمت وب سایت خود ایجاد نمائید و مواردی از این قبیل.

در این مقاله ما به برخی از مهم ترین نکات و روش ها در مورد ایندکس و رتبه گیری سریع محتوا در وب سایت شما اشاره کردیم. امید است توانسته باشیم به سوالات شما در این زمینه پاسخ گو بوده باشیم.

لطفا در صورت وجود هر گونه سوال یا مشکل با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.