اگر شما هم یکی از صاحبان کسب و کار باشید که برای آگاهی از برند و تبلیغات بیزینس خود از امکانات شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام ، لینکدین و … بهره برده باشید، قطعا با تاثیر مدیریت صحیح شبکه های اجتماعی برای افزایش فروش محصولات و خدمات خود آگاه هستید. در این مقاله تصمیم گرفته ایم یک شبکه ی اجتماعی دیگر به نام تیک تاک (TikTok) را به شما معرفی کنیم. آیا تا کنون در مورد تیک تاک مارکتینگ چیزی شنیده اید؟ اگر نه در این مقاله تا پایان با تیم مکعب همراه شوید.

تیک تاک (TikTok) چیست؟

تیک تاک (TikTok) یک شبکه ی اجتماعی برای به اشتراک گذاری محتواهای ویدئویی است با بیش از 800 میلیون کاربر فعال ماهانه که روزانه به طور میانگین 52 دقیقه از زمان خود را در این شبکه اجتماعی می گذرانند.

ByteDance (شرکت مادر TikTok) برای اولین بار TikTok را با نام Douyin در چین راه اندازی کرد و بعد از آن برنامه TikTok در بازارهای بین المللی در سال 2017 ارائه شده. هر دو Douyin و TikTok از نرم افزارهای مشابهی استفاده می کنند ، اما قوانین  آن ها از شبکه های جداگانه ای صادر می شود.

تیک تاک (TikTok)

در اواخر سال 2017 ، ByteDance Music.ly ، بستر رسانه اجتماعی را خریداری کرد که و برای کاربران این امکان را فراهم کرد تا فیلم های کوتاه را با آهنگ های محبوب ایجاد کنند و به اشتراک بگذارند.

TikTok نه تنها در میان نوجوانان محبوب است بلکه از هر گروه سنی تعداد کاربران آن بسیار زیاد می باشد . افراد مشهور ، ناشران و برند های تجاری هم اکنون بهره مندی از ابزار ویرایش ویدیوی آسان تیک تاک (TikTok) برای ایجاد فیلم های سرگرم کننده هستند که انتشار آن به صورت وایرال است و بسیار سریع و موثر می باشد.

چرا تیک تاک (TikTok) به یک پلتفرم ارزشمند برای برندها تبدیل شد؟

شبکه اجتماعی تیک تاک (TikTok) در حال حاضر یک دوره رشد نمایی را تجربه می کند، این بدان معناست که مخاطبان زیادی با برندهای مختلف در حال پیوستن به این شبکه ی اجتماعی هستند.

برندهایی که در ابتدا با موفقیت به TikTok پیوستند ، غالباً با سرمایه گذاری بسیار اندک خود ، توانستند سود بسیاری کسب کنند

بر خلاف اینستاگرام یا یوتیوب ، حتی اکانت های دارای صفر دنبال کننده می توانند میلیون ها بازدید در یک ویدیوی جدید داشته باشند. به این علت که محتوا واقعاً در TikTok پادشاه است.

محتوای موثر در تیک تاک (TikTok) چه محتوایی است؟

بر خلاف دیگر شبکه های اجتماعی تیک تاک رویکرد فرهنگی عظیمی دارد. بنابریان اگرچه محتواهای ویدئویی خلاقانه و اورجینال می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد، اما محتواهایی که به سادگی قابل کپی کردن  هستند و در حقیقت تمایل زیادی برای انتشار و بهاشتراک گذاری مجدد آن ها وجود دارد موفق تر خواهند بود.

تیک تاک (TikTok)

تبلیغات تیک تاک (TikTok) برای برندها چگونه کار می کند؟

در حوزه ی تبلیغات تیک تاک (TikTok) چند گزینه وجود دارد که می توان از طریق آن ها برندها و کسب و کارها را جستجو کرد. این گزینه ها عبارتند از :

  • تیلغات in-feed
  • TopView
  • Brand Takeover
  • چالش Branded Hashtag

اینفلوئنسر مارکتینگ در تیک تاک

علاوه بر تبلیغات مستقیم ، بسیاری از برند ها از اینفلوئنسرهای سوپراستار تیک تاک برای حمایت از کمپین های برند خود استفاده می کنند و به این ترتیب به میلیون ها کاربر دسترسی پیدا خواهند کرد.

در حال حاضر برندهای زیادی هستند که با استفاده از اینفلوئنسرمارکتینگ تیک تاک در حال فعالیت هستند و مسیر خود را با موفقیت می پیمایند.

هم اکنون تیک تاک (TikTok) سرعت بسیاری در شناسایی اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان بخش اصلی عرضه تجارت الکترونیکی برای برندها ، می باشد. اخیراً TikTok یک بازار TikTok Creator را راه اندازی کرده است : یک “بستر رسمی برای همکاری با نام تجاری و خالق” و فیلم های شرکای سازندگان به راحتی می تواند به عنوان تبلیغات in-feed برای بیشتر دیده شدن به اشتراک گذاشته و تبلیغ شود.

ممکن است اینفلوئنسرمارکتینگ در حال حاضر به اندازه ی پلتفرم های دیگر مانند اینستاگرام آزمایش خود را پس نداده باشد، ولی ابزارهای آن به سرعت در حال رشد هستند و قطعا در آینده ای نه چندان دور موفق تر عمل خواهد کرد.