در گذشته بیشتر کسب و کارها برای رشد خود از تبلیغات کلامی استفاده می کردند و یا اینکه به پخش کردن آگهی به صورت فیزیکی بسنده می کردند. اما امروزه با وجود اینترنت بیشتر جستجوها به صورت آنلاین صورت می گیرد و بیشتر مشتریان در صفحات وب به دنبال محصولات و خدمات مورد نظر خود می گردند. بنابراین آنچه برای صاحبان کسب و کارها بسیار حائز اهمیت می باشد، این است که در موتورهای جستجو بیشتر دیده شوند. اما سوال این است که چگونه می توان در گوگل بازخورد بیشتری داشت؟ با مکعب همراه شوید تا نکاتی را درمورد افزایش بازخورد در گوگل برای شما عزیزان بیان کنیم.

بیشتر بدانید :

فرق بین مرورگر و موتور جستجو در چیست؟

نقش فاکتورهای رتبه بندی و فاکتورهای محتوا در جستجوی هوش مصنوعی گوگل

افزایش بازخورد در گوگل

برای افزایش بازخورد در گوگل به این نکات توجه کنید

با وجودی که عوامل بسیاری وجود دارد که می تواند بر تصمیم گیری مشتریان برای جستجو در گوگل و انجام خرید، تاثیرگذار باشد، اما یکی از مهم ترین عواملی که بیشتر می تواند مشتریان را تحت تاثیر قرار دهد و باعث جلب اعتماد آن ها شود، مربوط می شود به میزان بازخوردهایی که برای یک برند خاص وجود دارد.

به همین دلیل در این بخش از مقاله به نکاتی اشاره خواهیم کرد که از طریق آن ها می توانید به افزایش بازخورد در گوگل بپردازید.

نکته اول : ایجاد پروفایل Google My Business

ایجاد این پروفایل در گوگل، رایگان است. با استفاده از پروفایل Google My Business شما می توانید یک کنترل کامل بر لیست فروشگاه های آنلاین خود داشته باشید که در گوگل سرچ می شوند.

به این ترتیب شما می توانید اطلاعات بنیادی وب سایت خود را اعم از آدرس، ساعات کاری و لینک های مربوط به وب سایتتان را به روز رسانی کنید.

به علاوه می توانید هر عکسی که لازم است برای فروشگاه خود آپلود کنید. در حقیقت شما با پر کردن اطلاعات خواسته شده در پروفایل Google My Business به کاربران خود اعلام خواهید کرد که این یک پروفایل رسمی است، به این ترتیب کاربران بیشتر تمایل دارند که بازخود خود را اعلام کنند. این مورد، یکی از مهم ترین نکات برای افزایش بازخورد در گوگل می باشد.

نکته دوم : ارسال ایمیل برای یادآوری

آنچه مسلم است، مشتریان هیچ وقت پس از خرید از یک فروشگاه آنلاین، بلافاصله نمی توانند بازخورد خود را اعلام کنند، چرا که آن ها باید ابتدا از از آنچه خریداری کرده اند استفاده کنند و سپس نظر خود را در مورد آن اعلام کنند. بنابریان لازم است که پس از هر خرید، برای آن مشتری، هر چند روز یکبار و یا هفته ای یک بار پس از انجام معامله ایمیلی ارسال کنید و از او بخواهید که نظر خود را در باره ی آن محصول اعلام کند. به این ترتیب با استفاده از این روش می توان به افزایش بازخورد در گوگل پرداخت.

افزایش بازخورد در گوگل

نکته سوم : گاهی از روش های قدیمی برای یادآوری استفاده کنید

گاهی همیشه این امکان برای شما وجود ندارد که همه ی آدرس های ایمیل را جمع آوری کنید تا به مشتریان یادآوری کنید که بازخودر خود را اعلام کنند. بنابراین می توانید در این شرایط از روش های قدیمی تر برای این کار استفاده کنید. به طور مثال علاوه بر تهیه کارت ویزیت برای انجام تبلیغاتف می توانید نوع دیگر کارت نیز چاپ کنید به نام کارت بازخورد گوگل . بنابراین شما می توانید در کنار کارت ویزیت، کارت بازخورد گوگل را هم به مشتریان بدهید تا به آن ها یادآوری کنید که پس از استفاده از محصولات و خدمات شما، بازخورد خود را به صورت آنلاین اعلام کنند.

نکته چهارم : بازخوردها را پاسخ دهید

این نکته بسیار اهمیت دارد که شما بایستی بدون توجه به این که یک بازخورد مثبت استیا منفی، به همه ی آن ها پاسخ دهید و به درخواست های آن ها رسیدگی کنید. به این صورت به مشتریان خود نشان می دهید که به نظرات آن ها اهمیت می دهید. به این ترتیب آن ها در خریدهای آتی خود سعی می کنند که حتما بازخورد خود را به شما اعلام کنند، چرا که می دانند گوش شنوایی برای صحبت های آن ها وجود دارد.

نکاتی که گفته شد، از مهم ترین نکات برای افزایش بازخورد در گوگل می باشد. دوستان گرامی، چنانچه شما نیز از طریق راه اندازی فروشگاه های آنلاین کسب درآمد می کنید و به دنبال راه کاری برای افزایش بازخورد در گوگل و در نتیجه افزایش فروش در گوگل هستید، حتما به این نکات توجه داشته باشید.