زمانی که افراد تصمیم می گیرند که برای رونق کسب و کار خود از بازرایابی آنلاین استفاده کنند اولین چیزی که به ذهن آنها می رسد داشتن یک وب سایت است.بعد از طراحی وب سایت تنها چیزی که انتظار دارند افزایش رتبه سایت است و این که می خواهند شاهد افزایش ترافیک سایت خود باشند. اما برای رسیدن به این خواسته شما تقریبا باید یک مسیر طولانی را طی کنید و نکات ریز و مهم زیادی را در نظر داشته باشید.

تیم مکعب بعد از طراحی سایت، دومین گام یعنی تولید محتوای یونیک و با کیفیت را آغاز می کند. همان طور که حتما می دانید برای داشتن یک وب سایت ممتاز نیاز دارید که محتوای ممتازی نیز به مخاطب خود ارائه دهید. این کار معمولا باب میل همه افراد نیست چرا که نیاز به دقت زیادی دارد. اما تولید محتوا نیز تمام چیزی که شما برای افزایش رتبه سایت نیاز دارید نیست. شما باید بتوانید این محتوا را به درستی ارائه کنید تا بتوانید به عنوان نتیجه شاهد افزایش ترافیک سایت خود باشید. برای اینجام این کار می توانید از نکاتی که رد ادامه بیان می شوند استفاده کنید.

افزایش رتبه سایت

چگونه رتبه سایت را افزایش دهیم؟

برای افزایش رتبه سایت می توانید از موارد زیر به درستی استفاده کنید و در نتیجه مطالب سایت خود را به عنوان اولین پیشنهاد موتور جستجو گر قرار دهید!

1- انتخاب درست کلمات کلیدی : 

برای این که گوگل یا هر موتور جستجوگر دیگری بتواند سریع محتوای شما را پیدا کند باید از کلمات کلیدی درستی استفاده کنید. این کلمات باید مرتبط با محتوای سایت شما انتخاب شوند. برخی افراد سعی در دور زدن گوگل دارند و برای بالا آوردن محتوای خود از هیچ کاری دریغ نمی کنند.به عنوان مثال از کلماتی استفاده می کنند که اصلا مربوط به محتوای آن ها نیست. ممکن است که گوگل آن ها را لینک اول حتی پیشنهاد دهد اما زمانی که کاربر به سایت و محتوا مراجعه می کندو محتوای مورد نیاز خود را پیدا نمی کند، زمان زیادی را نیز در سایت سپری نمی کند. از این طریق است که گوگل متوجه می شود که شما محتوای با کیفیتی در سایت خود قرار نمی دهید. نتیجه ای که با گذر زمان شکا شاهد آن خواهید بود کاهش رتبه سایت است! چیزی که اصلا به دنبال آن نبودید! بنابراین سعی کنید اخلاق حرفه ای خود را در ساده ترین موارد نیز حفظ کنید!

افزایش رتبه سایت

چگونه کلمه کلیدی درست را انتخاب کنیم؟

اما شاید این سوال برای شما مطرح شده باشد که چگونه بهترین انتخاب را داشته باشیم. برای اینجام درست این کار شما باید خود را جای مخاطب سایت قرار دهید. و به خوبی تحقیق کنید که با چه کلماتی احتمال دارد کاربر به سراغ سایت شما بیاید. این یکی از مراحلی است که قبل از تولید محتوا باید حتما آن را طی کنید و این دقیقا اتفاقی است که گروه مکعب برای تمامی سایت های خود انجام می دهد، تحقیق و بررسی!

2- کلمه کلیدی را در جای درستی قرار دهید :

زمانی که کلمه کلیدی مورد نظر خود را انتخاب کردید مسئله بعدی این است که به درستی از آن استفاده کنید. به وطر کلی شما می توانید در 5 قسمت از سایت خود از کلمه کلیدی استفاده نمایید :

1- تیتر صفحه : 

این نامی است که در صحه پیشنهادهای گوگل نمایش داده می شود. کلمه کلیدی را در این قسمت به گونه ای استفاده کنید که معرف خدمات سایت شما باشد. به جذابیت نام این قسمت توجه کافی داشته باشید!

افزایش رتبه سایت

2- توضیحات متا :

در این قسمت شما اطلاعاتی را قرار می دهید که در واقع توضیحی برای تیتر شما هستند. از کلمه کلیدی در این قسمت به گونه ای استفاده کنید تا کاربر را توجیه کرده که از محتوای شما دیدن کند. توجه داشته باشید که برای هر صفحه سایت خود از توضیحات متای گوناگونی استفاده کنید.

3- تنظیمات عکس در صفحه : 

قرار دادن عکس در متن می تواند به ارز محتوای شما اضافه کند البته اگر به درستی از آن استفاده کنید. گوگل بسیار هوشمند است اما نه رد اندازه ای که متوجه شود عکس شما در چه موردی است. بنابراین باید برای عکس متن خود از اسم های با معنی استفاده کنید. هم چنین باید این احتمال را بدهید که اگر عکس به درستی باز نشد، مرورگر به جای آن چه چیزی را نمایش دهد؟ بنابراین از قرار دادن اسم در قسمت “تگ آلت” غافل نشوید.

4- سر تیترها و عناوین در صفحه : 

زمانی که نوبت به رتبه بندی سایت شما توسط گوگل می رسد به اولین جایی که دقت می کند، سرتیتر ها و عناوین محتوای شماست. از این طریق می تواند به محتوای شما اعتبار ببخشد. در صورتی که در مورد اعتبار صفحه نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می توانید از مقاله اعتبار صفحه یعنی چی؟ استفاده نمایید. بنابراین فراموش نکنید که از کلمات کلیدی در این قسمت ها استفاده کنید.

3- استفاده از لینک های داخلی :

بعد از کلمات کلیدی، شما باید از از لینک های داخلی برای افزایش رتبه سایت خود و در نتیجه افزایش ترافیک سایت استفاده کنید. با استفاده از این کار شما می توانید کاربر را درگیر با سایت و محتوای خود کنید. بنابراین هرچه که شما از لینک های داخلی بیتری استفاده کنید گوگل بهتر می تواند در مورد سایت شما اطلاعات جمع آوری کند.

برای آگاهی از موارد بیشتر در مورد افزایش رتبه سایت و همچنین افزایش ترافیک سایت در قسمت دوم همراه ما باشید …