در دنیایی مملو از مقاله ها و محتواهای مختلف، پیدا کردن مطالبی که واقعاً مورد علاقه شما باشد، کاری دشوار است. گوگل دیسکاور Google Discover یکی از راه حل های این مشکل است. آیا قبلا نام آن را شنیده اید؟ گوگل دیسکاور  برای کاربران این امکان را فراهم کرده است تا بتوانند بدون انجام پرس و جو، محتواهای جذاب مورد علاقه خود که متناسب با علایق و ترجیحات منحصر به فرد آن ها می باشد را پیدا کنند. این برنامه از قابلیت یادگیری برخوردار است و می تواند بیاموزد که کاربران چه چیزهایی را دوست دارند و بر اساس فعالیت‌های جستجوی گذشته و تعاملات آن ها با برنامه Google Discover، محتواهای ی جدیدی را پیشنهاد می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با برنامه گوگل دیسکاور و تاثیر آن در سئو با مکعب همراه شوید.

حتما بخوانید :

آموزش گوگل دیتا استودیو Google Data Studio

گوگل آنالایتیکس چیست؟

آموزش گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

آشنایی با گوگل دیسکاور : گوگل دیسکاور چیست؟

گوگل دیسکاور در حقیقت یک فید است که برای ارائه مقالات و ویدیوها در دستگاه های تلفن همراه طراحی و ارائه شده است. در این برنامه، محتوای ارائه شده به کاربران، از طریق جستجوها و داستان های مرتبط، شخصی سازی می شود. کاربران همچنین این فرصت را دارند که با دنبال کردن موضوعات مورد علاقه خود، آنچه را که در فید خود می بینند سفارشی سازی کنند. در نهایت محتواها در برنامه گوگل Discover بر اساس محتوای جدید منتشر شده و بر اساس علاقه مندی های کاربران به طور منظم تغییر می کند.

برای تولید کنندگان محتوا، گوگل دیسکاور می تواند یک محرک بسیار قدرتمند جهت افزایش ترافیک وب سایت ها باشد. فیدهای Google Discover معمولاً حاوی ترکیبی از مقالات خبری و محتوای همیشه سبز می باشد. همچنین در این برنامه تاکید زیادی روی جلوه های بصری مانند عکاسی و فیلم وجود دارد.

چگونه گوگل دیسکاور را روی تلفن همراه خود داشته باشیم؟

دسترسی به گوگل دیسکاور ساده است. برنامه Google به طور پیش فرض روی هر دستگاه تلفن همراه با سیستم عامل اندروید و iOS وجود دارد و مطمئنا شما بارها از آن استفاده کرده اید؛ اما اگر مرورگر گوگل روی تلفن همراه شما وجود نداشت، می توانید به راحتی و به صورت رایگان، آن را از Google Play یا اپ استور دانلود کرده و نصب کنید. پس از نصب گوگل، با یک حساب کاربری، وارد آن شوید. در بخش پایین نوار جستجو لیستی از کارت‌ های Google در تب Discover  برای سیستم عامل های Android یا تب Home  برای سیستم عامل های iOS قرار دارد که می توانید آن ها را مشاهده کنید.

گوگل دیسکاور

عملکرد گوگل دیسکاور در مقایسه با گوگل فید

هنگامی که گوگل تصمیم گرفت نام تجاری این برنامه را به طور رسمی از Google Feed به گوگل دیسکاور تغییر دهد، گزارشی ارائه کرد و طی آن اعلام نمود که این تغییرات در سه لایه انجام خواهد شد که یکی از آن ها شامل حرکت از پرس و جو به ارائه روشی بدون پرس و جو برای به دست آوردن اطلاعات مرتبط بود. بنابراین در حالی که Google Discover عملکردی مشابه Google Feed دارد، برخی به روز رسانی های مهم در آن انجام شده است.

اول از همه درک این نکته مهم است که بدانید نحوه ارائه محتوا در هر دو یکسان است و هیچ تغییری نکرده است؛ به این معنا که موتور جستجو به نمایش محتوا بر اساس سابقه جستجوی شخصی کاربر و همچنین برخی از Google Al ها ادامه می دهد. اما از طریق گوگل دیسکاور Google Discover، هر چه کاربر با برنامه بیشتر در تعامل باشد، با محتواهای مرتبط تری مواجه می شود. بنابراین می توان گفت برخی از تفاوت های اصلی بین  Google Discover و Google Feed وجود دارد که عبارتند از :

نام

همانطور که پیش تر ذکر کردیم، Google Discover نام جدیدی بود که برای برنامه ی گوگل فید انتخاب شد. گوگل گزارش داده است که نام جدید، رسالت خود را برای ارائه محتوای تازه و جذاب به کاربران بهتر منعکس می کند.

طراحی و ظاهر

با طراحی مجدد برنامه، ظاهر آن کاملاً تغییر کرده است و از نظر بصری جذاب‌تر شده است؛ همچنین کاربران می توانند سربرگ هایی با موضوع جدید و نماد Discover را مشاهده کنند؛ برای مثال هنگامی که کاربر روی هدر کلیک می کند، گزینه ای برای دنبال کردن علاقه مندی ها وجود دارد.

محتوای به روز شده

در برنامه ی گوگل دیسکاور ، گوگل همواره به افزودن محتوای جدید به صفحه Discover خود ادامه می دهد؛ در حالی که Google Feed بیشتر محتوای مرتبط با اخبار را ارائه می‌کرد. گوگل دیسکاور همواره محتوای همیشه سبز را بر اساس علاقه مندی کاربران به همراه دیگر محتواهای به روز نظیر اخبار و … ارائه می دهد.

گوگل دیسکاور

کنترل بیشتر

یکی دیگر از به روز رسانی های گوگل دیسکاور که بسیاری از کاربران از آن لذت می برند، کنترل بیشتر بر آنچه شما می بینند می باشد؛ به این ترتیب که گوگل دیسکاور به انتهای هر کارت یک نماد کنترل افزوده است که کاربران می‌توانند روی آن ضربه بزنند و از طریق آن به Google اطلاع دهند که آیا مایلند از یک محتوای خاص مطالب بیشتری ببینند یا نه!

استفاده آسان

با در دسترس بودن Discover در همه مرورگرهای گوگل روی انواع تلفن همراه، کاربران به راحتی می توانند موضوعات سرگرم کننده و مورد علاقه شان را در فید خود مشاهده کنند.

بهینه سازی و سئو

بسیاری از کسب و کارها دریافته اند که Google Discover نقش کلیدی در استراتژی سئوی آن ها ایفا کرده است و تاثیر قابل توجهی بر موفقیت بیزینس آن ها داشته است . با این حال، در تولید محتوا باید دستورالعمل ‌های لازم و اصول محتوا نویسی را رعایت کرد.

در ادامه، مطالب بیشتری را در مورد نقش گوگل دیسکاور در سئو عنوان خواهیم کرد. لطفا همچنان همراه ما باشید.

بررسی اهمیت و نقش گوگل دیسکاور در سئو

همانطور که می دانید یکی از مؤلفه‌ های مهم برای بهینه سازی موتورهای جستجو، تولید محتوای سئو شده است و قطعا شنیده اید که در این حوزه، محتوا حرف اول را می زند؛ با این حال بسیاری از کسب ‌و کارها آنطور که باید، به این موضوع مهم اهمیت نمی دهند و نقش گوگل دیسکاور را در این زمینه نادیده می گیرند؛ در حالی که، Google Discover تاثیر قابل توجهی بر سئو دارد چرا که یکی از بخش های اصلی موتور جستجوی Google است و برای کاربران این امکان را فراهم می کند تا بتوانند به راحتی به اطلاعات مفید و به روز مورد علاقه ی خود دسترسی داشته باشند.

گوگل دیسکاور

کاربران با استفاده از گوگل دیسکاور می توانند داده ‌های جدید موجود در انواع محتوای وبلاگ ‌ها و ویدیو ها را کشف کنند. به علاوه، Discover قابلیت‌های خود را فقط به نمایش محتوای جدید محدود نمی‌کند، بلکه امکان پست کردن هر مقاله را بدون توجه به تاریخ انتشار آن برای کاربر فراهم کرده است.

علاوه بر این، گوگل دیسکاور را می توان به عنوان بخش مهمی از هر استراتژی محتوایی در نظر گرفت، زیرا ویژگی گزارش دهی آن در کنسول جستجو برای کسب و کارها این امکان را فراهم کرده است تا تجزیه و تحلیل عملکرد محتوای خود را ببینند؛ و دسترسی به چنین داده هایی می تواند به کسب و کارها کمک کند تا محتوای خود را بهینه تر کنند، در موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کنند و در نهایت شانس بیشتری برای نمایش در Google Discover داشته باشند.

کلام پایانی در مورد گوگل دیسکاور و تاثیر آن بر سئو

در این مقاله شما را با گوگل دیسکاور آشنا کردیم و گفتیم که نحوه عملکرد آن چگونه است. همچنین تاثیر گوگل دیسکاور بر سئو را مورد بررسی قرار دادیم. در نهایت باید بگوییم که هر نوع محتوایی واجد شرایط قرار گرفتن در Google Discover نیست و به منظور قرار گرفتن در فید گوگل دیسکاور لازم است که دستورالعمل های خاصی در ارتباط با تولید محتوا اجرا شود.

امید است مطالعه ی این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. از توجه و همراهی شما عزیزان تا پایان این مقاله ممنون و سپاسگزاریم.