بسیاری از افراد همواره به دنبال راهی برای کسب درآمد بیشتر می باشند؛ بازاریابی افیلیت یکی از سریعترین بازارهای در حال رشد براساس تبلیغ محتوای با کیفیت است. این نوع از بازاریابی به شدت به بهبود فروش متکی است و دقیقاً به همین دلیل است که وب سایت هایی مانند Amazon ،Shopify و eBay برنامه های وابسته ای برای خود ایجاد کردند. تنها در ایالات متحده، هزینه های بازاریابی وابسته در سال 2017 به 5.4 میلیارد دلار رسیده است. پیش بینی شده است که در سال 2020، هزینه بازاریابی شرکت های وابسته بیش از 6.82 میلیارد دلار خواهد بود. در ادامه با شرکت مهندسی مکعب همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

بازاریابی افیلیت

بازاریابی افیلیت چیست و چگونه کار می کند؟

بازاریابی وابسته نوعی بازاریابی مبتنی بر عملکرد است که در آن شخص به عنوان “بازاریاب وابسته” محصولات یا خدمات شخص دیگری را در ازای دریافت کمیسیون بازاریابی کرده و مشتریان جدیدی را جذب می کند.

به عبارت ساده تر، بازاریابی وابسته یک نوع بازاریابی است که در آن شما به عنوان یک بازاریاب وابسته با تبلیغ محصولات سایر افراد و شرکت ها، قادر به دریافت کمیسیون می باشید. این کمیسیون زمانی که مشتری کالا یا خدماتی را خریداری کند، دریافت می شود.

چند روش برای کسب کمیسیون وجود دارد، اما متداول ترین روش این است که لینک های وابسته را در وب سایت یا وبلاگ خود قرار دهید. وقتی شخصی محصولی را از طریق آن لینک خریداری می کند، شما درصدی از کل قیمت یک محصول را به عنوان کمیسیون خود دریافت می کنید. نرخ کمیسیون به نوع محصول شما بستگی دارد. به عنوان مثال، در برنامه وابسته به آمازون، اگر کامپیوتر و دستگاه های الکترونیکی را تبلیغ کنید، برای هر مشتری که از طریق لینک وابسته خود جذب کنید، 2.5٪ دریافت خواهید کرد. اگر مد و جواهرات زنانه را تبلیغ کنید، می توانید به ازای جذب هر مشتری و خرید آن 10٪ از هر فروش کسب کنید.

هرچه سعی کنید و تعداد کالای بیشتری بفروشید متناسب با آن درآمد بیشتری هم کسب خواهید کرد. این مسئله بسیار جالب است زیرا لازم نیست نگران حمل و نقل، هزینه های سربار یا خدمات به مشتری باشید!

برای اینکه بتوانید به عنوان یک بازاریاب وابسته به درآمدزایی بپردازید، باید تمام طرف های درگیر و آنچه را که از رابطه می خواهند را درک کنید. دانستن هر نقش و چگونگی آنها به طور بالقوه می تواند به شما در کسب درآمد بیشتر کمک کند، این اولین قدم اساسی در شروع کار است.

جوانب مثبت و منفی بازاریابی افیلیت

از جمله ویژگی های مثبت بازاریابی افیلیت عبارتند از:

  • بازاریابی افیلیت یا وابسته نیازی به داشتن سرمایه ی زیادی برای شروع کار ندارد. اکثر برنامه های وابسته رایگان هستند، بنابراین شما می توانید بدون حتی یک ریال خرج، کار خود را آغاز کنید!
  • شما مجبور به ایجاد یک محصول یا خدمات نیستید، محصولات دیگران را تبلیغ می کنید
  • از آنجایی که شما هیچ یک از این محصولات را ندارید، دیگر نیازی به نگرانی در مورد حمل و نقل نمی باشید.

این نوع بازاریابی برای افرادی که مایل به ایجاد یک جریان درآمد اضافی هستند بدون اینکه مستقیماً برای آن کار کنند، بسیار عالی است.

همانند تمامی کسب و کارهای دیگر استفاده از بازاریابی افیلیت هم نیز دارای، چالش هایی است. از جمله این چالش ها می توان به موارد ارائه شده در ادامه اشاره کرد:

  • زمان زیادی برای افزایش ترافیک سایت و کسب درآمد نیاز است
  • در موارد نادر و به دلیل سیستم های ردیابی ضعیف ممکن است اعتبارتان برای جذب مشتریان جدید، افزایش پیدا نکند.
  • در صورتیکه محصولات بی کیفیت را تبلیغ کنید ممکن است اعتبارتان از بین برود

کانال های بازاریابی وابسته

برای به دست آوردن ترافیک لازم جهت تبلیغ محصولات یا خدماتی که سعی در فروش آن ها دارید، بهتر است از تکنیک های بازاریابی ارائه شده در ادامه مطلب استفاده کنید:

محتوای عالی

استراتژی محتوا و تولید محتواهای مختلف و مفید و جذاب یکی از بهترین تکنیک های بازاریابی آنلاین است. برای داشتن ترافیک بیشتر بهتر است در پست خود یک بررسی جامع ارائه دهید که به طرز فزاینده ای محصول یا خدمات تان را تبلیغ می کند.

تکنیک های موثر SEO

یکی دیگر از روش های جذب مشتریان، استفاده از تکنیک های موثر سئو است. با استفاده از این تکنیک ها شما قادر به افزایش رتبه سایت و مقاله خود در مورتورهای جستجو می باشید.

کمپین های هزینه بر

به غیر از دستیابی به ترافیک ارگانیک (رایگان) از طریق SEO و شبکه های رسانه های اجتماعی، می توانیدبا استفاده از کمپین های تبلیغاتی هزینه بر در پلتفرم هایی مانند Facebook ،Google Ads و سایر شبکه های تبلیغاتی، ترافیک پولی دریافت کنید.

لیست ایمیل

داشتن لیستی از مشترکین ایمیل می تواند به شما در ترغیب بیشتر آنها کمک کند. ایده هایی مانند ارسال یک کتاب الکترونیکی رایگان یا برخی از نکته های رایگان مرتبط به شما در این راه کمک می کند.

بازاریابی افیلیت

نتیجه گیری

بازاریابی وابسته یک ایده عالی برای تولید کنندگان و شرکت های وابسته است. با استفاده از شبکه ای از بازاریاب های وابسته، تولیدکنندگان فروش بیشتری خواهند داشت و شرکت های وابسته برای هر فروشی که انجام می دهند، کمیسیون دریافت می کنند.