آیا تا کنون در مورد اصطلاح “فلج تحلیل” در سایت ها چیزی شنیده اید؟ فلج تحلیل زمانی اتفاق می افتد که به دلایل مختلف از جمله طراحی بد سایت، گرافیک بد، عدم دسته بندی مطالب و … ، کاربر قدرت تصمیم گیری خود را هنگام ورود به یک وب سایت از دست بدهد. در این صورت کار بر وب سایت را ترک کرده و تبدیلی صورت نخواهد گرفت. آیا می دانید چه عواملی بر نرخ تبدیل تاثیرگذار است؟ در این مقاله با مکعب همراهشوید تا با چگونگی افزایش نرخ تبدیل آشنا شوید.

حتما بخوانید :

بهترین راه های افزایش ترافیک سایت

چگونه رتبه سایت را افزایش دهیم؟

به طور کلی شما به عنوان یک بازاریاب باید قادر به حذف هر نوع عامل تاثیرگذار بر نرخ تبدیل باشد. برای انجام این کار ، باید نرخ تبدیل خود را محاسبه کنید و دلیل عدم تبدیل بازدیدکنندگان در سایت خود را بررسی نمائید.

پس از اینکه متوجه دلیل آن شدید، می توانید با استفاده از راه کارهایی که در ادامه خواهیم گفت، نرخ تبدیل را افزایش دهید.

افزایش نرخ تبدیل

آشنایی با راه ها و روش های افزایش نرخ تبدیل

در این بخش از مقاله برای شما عزیزان خواهیم گفت که چگونه نرخ تبدیل را افزایش دهید و شما را با عوامل تاثیرگذار بر نرخ تبدیل آشنا خواهیم کرد.

از یک برنامه ی CRO استفاده کنید

اولین قدم برای بهبود نرخ تبدیل ، استفاده از یک برنامه ریز CRO است. با استفاده از یک برنامه ریز CRO ، شما قادر خواهید بود استراتژی افزایش نرخ تبدیل خود را تجزیه و تحلیل کرده و آن را توسعه دهید. به عنوان مثال ، با استفاده از برنامه ریز HubSpot CRO ، دستورالعمل هایی را در مورد چگونگی انجام ممیزی سایت ، شناسایی مناطق مناسب برای بهبود قیف تبدیل ، شناخت کاربران در سایت و انجام مراحل آزمایش A / B خواهید داشت.

فرم های خود را کوتاه کنید

طولانی بودن فرم ها یکی از عواملی است که منجر به کاهش نرخ تبدیل می شود، به این دلیل بازدید کنندگان ممکن است در پر کردن فرم ها مردد شوند، بنابراین سایت شما را ترک می کنند و می روند.

این وظیفه شماست که این تردید را از بین ببرید ، و این کار با کوتاه کردن فرم های موجود در سایت میسر می شود. از این طریق هم می توانید در بین مخاطبان خود اعتماد ایجاد کنید، به علاوه زمان کمتری برای پر کردن آن ها نیاز است تا کاربران با احتمال بیشتری برای پر کردن آن تمایل پیدا می کنند.

افزایش نرخ تبدیل

نحوه تعامل افراد با سایت شما را پیگیری کنید

اگر نحوه تعامل کاربران با سایت تان را ندانید ، دشوار است که بتوانید نرخ تبدیل را بهبود بخشید. این یکی از بهترین راه های افزایش نرخ تبدیل است.

شما با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت ، می توانید صفحه کاربران را در سایت خود مشاهده کنید. اگر کاربران از پیشنهادی رد شوند ، یا اگر پر کردن فرم را از نیمه متوقف کرده باشند ، از این طریق شمت متوجه خواهید شد، همچنین می توانید بفهمید که چه مواردی برای آن ها جذاب تر بوده و کاربر روی آن کلیک کرده است.

چت زنده اضافه کنید

وقتی یک بازدید کننده وب، سایت شما را ترک می کند، ممکن است در مورد محصول یا خدمات شما سوالی داشته باشد. بنابراین برای جلوگیری از، از دست دادن مشتریان احتمالی ، باید امکان چت زنده را به سایت خود اضافه کنید. این یکی دیگر از راه های افزایش نرخ تبدیل است.

عناصر چندرسانه ای را در صفحات فرود خود بگنجانید

آیا تا به حال چیزی را در رستوران سفارش داده اید که وقتی آن را مشاهده کردید، کاملاً متفاوت از تصور شما باشد؟

شما که نمی خواهید وقتی بازدید کنندگان پیشنهادات محتوای شما را دانلود می کنند ، چنین اتفاقی برایشان بیفتد؟! برای جلوگیری از این مشکل ، تصاویر و فیلم های محصول یا خدمات خود را در صفحات فرود خود قرار دهید.

این موارد برخی از مهم ترین راه های افزایش نرخ تبدیل در وب سایت ها می باشد که شما می توانید با رعایت آن ها و در نظر گرفتن نکات مربوط به هر کدام ، نرخ تبدیل را در سایت خود افزایش دهید و مشتریان وفادار خود را افزایش داده، ترافیک سایتتان نیز افزایش یابد.

از توجه و همراهیتان تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را مطرح نمائید.