تا به حال به فکر بازاریابی و تبلیغات در دنیای مجازی بوده­ اید؟ برای این کار از چه ابزارهایی کمک گرفته اید؟ نقش Google Ads و گوگل آنالیتیک در بازاریابی و تبلیغات آنلاین چیست؟ آیا ابزاری جدید برای دریافت گزارش از کاربران وجود دارد؟ آیا می توان با استفاده از هر دستگاهی گزارش ردیابی یا بازاریابی مجدد گرفت؟ تا کنون در مورد گوگل سیگنال مطالعه کرده اید؟ برای اطلاع از نحوه­ ی کار و فعال سازی گوگل سیگنال با مکعب همراه باشید.

گوگل سیگنال چیست؟

گوگل سیگنال برای اولین بار در ماه ژوئیه سال 2018 معرفی شد، این محصول قابلیت گزارش ردیابی و بازاریابی مجدد از طریق هر دستگاهی را فراهم می­ سازد. با فعال سازی گوگل سیگنال ویژگی­ های موجود در گوگل آنالتیک ارتقا یافته و اطلاعات بیشتر از کاربرانی که آن ها را برای تبلیغات شخصی سازی کرده ­اید، می توانید به دست آورید.

گوگل سیگنال

موارد کاربردی گوگل سیگنال

بازاریابی: این محصول هر گونه فعالیت بازاریابی مجدد برای کار با انواع دستگاه­ ها را ممکن ساخته است.

گزارش تبلیغات: با استفاده از این گزارش اطلاعات بیشتری در مورد کاربران دریافت خواهید کرد.

گزارش های علاقه مندی و شناختی: این گزارشات اطلاعات بیشتری را از کاربران جمع آوری خواهد کرد.

گزارشات Cross-device در (بتا): با استفاده از این گزارشات قادر به مشاهده اطلاعات مربوط به اکانت خود در هر دستگاهی خواهید بود.

ویژگی های گوگل آنالتیک بدون فعال سازی گوگل سیگنال

ایجاد مخاطبان با استفاده از بازاریابی مجدد و به اشتراک گذاری لینک­ حساب های تبلیغاتی با آنها

ویژگی های گوگل آنالتیک با استفاده از فعال سازی گوگل سیگنال

مخاطبینی که در گوگل آنالتیک جلب کردید، می توانید در Google Ads و دیگر پلت فرم های بازاریابی منتشر سازید.

تعریف رسمی گوگل سیگنال

فکر می کنید چرا گوگل سیگنال به داده های کاربرانی که شخصی سازی تبلیغات را فعال کرده اند، وابسته است.

پاسخ راهنمای گوگل در جواب این سوال:

“هنگامی که کاربران شخصی سازی تبلیغات را فعال می کنند، گوگل قادر به ایجاد دیدگاهی جامع از چگونگیتعامل کاربران با ویژگی آنلاین مرورگرها و دستگاه­ های متعدد است، به دلیل حجم زیاد داده های تولید شده توسط کاربرانی که شخصی سازی تبلیغات را فعال کرده اند، گوگل قادر به ارزیابی داده های رفتاریcross-deviceنسبت به کل اطلاعات کاربر است. “

بنابراین با توجه به مطالب فوق فعال کردن google signal برای گزارشات cross-device و همچنین بازاریابی مجدد کاربران لازم و ضروری است.

چه زمانی باید google signal خود را فعال کنید؟

در صورتیکه نیاز به اطلاعات بیشتری از اکانت خود، انجام بازاریابی مجدد یا استفاده از گزارش های رفتاری دارید، زمان را تلف نکنید در اسرع وقت گوگل سیگنال خود را فعال کنید.

گوگل سیگنال

آیا گوگل سیگنال بر سئو تاثیرگذار است؟

گزارشات گوگل سیگنال بیشتر برای استفاده در Google Ads به کار می­ رود. بنابراین، گزارشات Cross Deviceتا زمانیکه این منبع یا رسانه به کار گرفته شود (ویژگی های تبلیغاتی فعال باشد) برای همه­ی کاربران قابل استفاده و در دسترس خواهد بود.

نحوه فعال سازی گوگل سیگنال

جهت دریافت گزارش cross-device یا بازاریابی مجدد در ورود کاربران گوگل باید google signal را فعال کنید. در ادامه به روند فعال سازی گوگل سیگنال پرداخته شده است:

  1. ابتدا به سایت analytics.google.com وارد شوید.
  2. سپس روی گزینه­ ی get started در قسمت بالای صفحه کلیک کنید؛ یا به قسمت Property column سپس Tracking info و در آخر به Data Collection وارد شوید و به دنبال گزینه­ی فعال سازی در کادر آبی رنگ باشید.
  3. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد گوگل سیگنال روی گزینه­ی CONTINUE کلیک کنید.
  4. روی گزینه­ی فعال سازی گوگل سیگنال کلیک کنید. برای فعال سازی ویژگی­ های حساب کاربری می­ توانید حداکثر روی همه ویژگی­ها، یک ویژگی منحصر بفرد یا زیر مجموعه خاصی از آنها کلیک کنید.

پس از فعال سازی گوگل سیگنال، تنظیم ویژگی روی ON نظیم شده است.

با استفاده از google signal می توانید:

آگهی­ های بازاریابی مجدد Cross Device به کاربرانی که شخصی سازی تبلیغات را فعال کرده اند، قابل مشاهده است.

اطلاعات کاربران جدید را در گزارش های Cross Deviceمشاهده خواهید کرد.به خاطر داشته باشید که دسترسی به این داده های جدید از تاریخی که گgoogle signal را فعال کنید آغاز خواهد شد.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما صمیمانه سپاس گزاریم، در صورتی که از نحوه­ ی کار کردن با گوگل سیگنال، ویژگی ها، شخصی سازی تبلیغات و همچنین بازاریابی و ردیابی گزارش اطلاع دارید، کافی است نظرات خود را در کامنت ها بیان کنید تا دیگر کاربران نیز از آنها بهره­ مند گردند.