در ماه های پس از شیوع بیماری COVID-19 ، به صورت جهانی تجربه شده است که نیاز به استفاده از فناوری برای حفظ سلامتی افراد ، چه برای کسب و کار از راه دور و چه برای تسهیل خدمات بدون تماس وجود دارد. برای این منظور نیز استفاده از ابزارهای جدید دیجیتال مارکتینگ و برقراری ارتباط درست از راه دور به شدت لازم و ضروری است. اما در این میان صاحبان کسب و کارها و شرکت ها مرتکب اشتباهاتی می شوند که ممکن است منجر به خسارات جبران ناپذیری برای آن ها بشود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را با بزرگ ترین مشکلات دیجیتال مارکتینگ در سال 2020 آشنا کنیم. پس با مکعب همراه شوید.

به منظور پیشگیری از مواجه با این مشکلات، و موفقیت در کسب و کار خود به صورت آنلاین از راهنمایی های مشاوران و متخصصان ما در شرکت مهندسی مکعب بهره مند شوید؛کافیست با شماره تلفن های ۳۷۷۷۰۳۷۷  و ۰۹۱۳۸۳۴۷۶۳۴  تماس حاصل فرمائید.

بزرگ ترین مشکلات دیجیتال مارکتینگ در سال 2020 که لازم است بدانید

با توجه به نیاز هر چه بیشتر به برقراری ارتباطات از راه دور و استفاده از تکنولوژی و استراتژی های دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارهای مختلف، ممکن است صاحبان کسب و کارها با مشکلاتی مواجه شوند. پس قبل از هر چیز لازم است که با این مشکلات آشنا شوند.

مشکلات دیجیتال مارکتینگ

مشکل اول : سرمایه گذاری کم در بازاریابی مبتنی بر داده

یکی از مشکلات دیجیتال مارکتینگ در سال 2020 سرمایه گذاری کم در بازاریابی مبتنی بر داده  است. این یک واقعیت است که بودجه شرکت ها در بازاریابی روزهای کرونایی نه تنها بیشتر نخواهد شد، بلکه می تواند کاهش پیدا کند. اکثر بازاریابان مالی معتقدند که بودجه کسب و کارها در آینده نزدیک می تواند کاهش یابد و سازمان ها را ملزم به انجام کارهای بیشتر با هزینه کمتر می کنند.

در این خصوص تنها راه موفقیت با وجود بودجه کمتر برای کار ، سرمایه گذاری پیشگیرانه در داده ها و تجزیه و تحلیل ها می باشد ، که این امکان را برای شما فراهم می کند تا به درک کامل انگیزه ها و نیازهای مشتریان برسید. این دقیقا همان چیزی است که مشتریان از شما انتظار دارند؛ یعنی شما به خوبی نیازهای آن ها را بشناسید و بتوانید تعاملات خود را با آن ها بیشتر کنید. از این طریق شما می توانید فروش خود را افزایش داده و به درآمد بیشتری برسید و کسری بودجه خود را جبران کنید.

مشکل دوم : عدم توجه کافی به فروش متقابل و برون مرزی

از دیگر مشکلات دیجیتال مارکتینگ در سال 2020 عدم توجه کافی به فروش متقابل و برون مرزی است. این که سازمانی بتواند از طریق رهبری فکری ، بازاریابی محتوا یا رسانه های اجتماعی مشتری های بالقوه را جذب کند، اتفاقی است که تنها در یک لحظه می تواند بیفتد و فرصتی ست برای شرکت ها. در حقیقت شما باید راهکارهایی داشته باشید که این اتفاق بتواند در صفحه وب شما شکل بگیرد.

مشکلات دیجیتال مارکتینگ

وقتی مشتری احتمالی یا همان بازدیدکننده ای از یک صفحه وب خاص بازدید می کند یا علاقه مند به ایجاد اکانت در وب سایت شما  است ، ارسال کد تبلیغاتی یا تخفیف از طریق پیام متنی ممکن است او را به انجام خرید ترغیب کند. بنابراین استفاده از این قبیل راهکارها می تواند برای جذب مشتری و افزایش نرخ تبدیل بسیار موثر باشد.

آیا می دانید که فقط 24٪ از سازمان های مالی، نظرسنجی ، پردازش و فروش متقابل را به عنوان یک قدرت بازاریابی می دانند و این نشان دهنده یک فرصت سرمایه گذاری کم نظیر در یک نقطه حساس برای بازاریابی می باشد.

مشکل سوم : از دست دادن فرصت های خاص در بازاریابی شخصی

سومین مشکلات دیجیتال مارکتینگ در سال 2020 این است که صاحبان کسب و کارها و شرکت ها، به فرصت هایی که به راحتی در دسترسشان قرار دارد هیچ توجهی نمی کنند و ممکن است به راحتی این فرصت ها را از دست بدهند. به طور مثال ابزارهای بازاریابی بسیاری وجود دارد که می تواند به بهبود روند پیشرفت کسب و کار شما کمک بسیاری بکند؛ اما متاسفانه شما تا کنون از این ابزارهای هیچ بهره ای نبرده اید.

به خصوص اینکه بسیاری از ابزارهای موجود نیز به صورت رایگان یا با قیمت های بسیار کم در دسترس شما قرار گرفته است.

پس دوستان عزیز، لازم است که از چنین مشکلاتی اجتناب کنید تا در زمان های بحران با مشکلات بزرگ تری در کسب و کار خود مواجه نشوید.

از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم.