زمانی که بسیاری از افراد فعالیت خود را در زمینه تولید محتوا برای سایت وردپرسی خود آغاز می کنند، یکی از معمولی ترین سوالاتی که برایشان ایجاد می شود این است که تفاوت بین تگ آلت و نام عکس محتوا وردپرس چیست و چگونه باید آنها را تعیین کنند. در این مقاله ما به معرفی هر یک از این مفاهیم پرداخته و به شما آموزش می دهیم که چگونه از هر یک استفاده کنید تا شاهد بهبود رتبه سایتتان در بین موتورهای جستجوی مختلف باشید.

متن آلت یا تگ آلت : کدام درست است؟

زمانی که صحبت از متن آلت است بسیاری از افراد به یاد تگ آلت می افتند. اول از همه باید بدانید که چیزی به نام تگ آلت وجود ندارد. چرا که متن آلت یا متن جایگزین در واقع نامی است که به جای عکس نمایش داده می شود. متن جایگزین برای مواقعی استفاده می شود که عکس به کاربر نمایش داده نمی شود و برای این که مخاطب دچار سردرگمی نشود که در این فضای خالی چه چیزی وجود داشته است، این متن نشان داده می شود. بنابراین فراموش نکنید که هم متن آلت و هم متن عنوان عکس را برای محتوای خود تعیین نمایید.

تگ آلت عکس چیست؟

متن آلت تصویر یا متن جایگزین به عنوان متنی در نظر گرفته می شود که جایگزین عکس نمایش داده می شود. هدف اصلی هنگام استفاده از این متن این است که اگر عکس به هر دلیلی به کاربر نمایش داده نشد، این متن نمایش داده شود.

اما یکی دیگر از دلایلی که شما را مجبور می کند از این گزینه استفاده کنید، این است که بسیاری از افراد برای جلوگیری از هدر رفتن حجم اینترنت خود، از مرورگر، گزینه نمایش تصاویر را می بندند. در نتیجه قادر به مشاهده عکس ها نبوده و به جای آن، متن جایگزین را مشاهده می شکنند.

بهتر است که این متن جایگزین شما، دارای کلمه کلیدی باشد تا راحتتر کاربر را راهنمایی کند. دلیل این مسئله هم این است که گوگل به جای آنایلز تمامی عکس ها، متن جایگزین را تحلیل کرده و بر آن اساس، رتبه بندی را انجام می دهد.

متن عنوان عکس چیست؟

قبل از هرچیز باید بدانید که این متن نقشی در سئو سایت شما ندارد. بنابراین اگر تعیین هم نشود شما را با مشکل خاصی رو به رو نمی کند. اما می توانید برای این که اطلاعات بیشتری در اختیار کاربر سایتتان قرار دهید، هر آنچه که لازم می دانید را در این قسمت وارد نمایید.

تفاوت بیت متن آلت و نام عکس محتوا وردپرس چیست؟

هدف اصلی هنگام بهینه سازی سایت بهبود تجربه کاربری است

می توان گفت که در 10 سال گذشته چیز خیلی زیادی در مورد نحوه تعیین کلمه کلیدی و همچنین متن جایگزین عکس ها چیز زیادی تغییر نکرده است. چیزی که همیشه دارای اهمیت زیادی بوده است، این است که شما کلمه کلیدی را به گونه ای تعیین کنید که در راستای علاقه منید کاربر سایتتان باشد. این باید ایده اولیه ای باشد که در طول این بهینه سازی در راستای آن تلاش می کنید.

بنابراین هنگامی که به دنبال روش های انتخاب متن آلت و عناوین تصاویر هستید، بهتر است که به نکات زیر توجه داشته باشید :

  • آیا این متن تعیین شده، کمکی به کاربر من خواهد کرد؟
  • آیا متن تعیین شده به نیاز و سوال کاربر پاسخ می دهد؟
  • آیا انجام این کار موجب بهبود تجربه کاربر می شود؟

توصیه های گوگل برای انتخاب عکس محتوا وردپرس

در این قسمت به معرفی نکاتی می پردازیم که گوگل آنها را جهت بهبود تجربه کاربری هنگام استفاده از متن آلت معرفی کرده است :

ایجاد بهترین تجربه کاربری

برای این که تصاویر سایت شما در قسمت عکس های گوگل نیز نمایش داده شوند، باید به بهینه سازی عکس ها برای کاربران اهمیت دهید، نه موتورهای جستجو. بنابراین مهمترین نکاتی که در این زمینه باید مد نظر داشته باشید عبارت هستند از :

انتخاب متن مناسب

فراموش نکنید متنی که انتخاب می کنید باید با عنوانی که برای محتوا تعیین کرده اید همخوانی داشته باشد.

جای مناسبی برای عکس انتخاب کنید

اضافه کردن عکس به هر قسمت از محتوا نمی تواند منجر به بالا بردن رتبه سایت شما شود. بنابراین عکس را به قسمتی از متن اضافه کنید که به آن ربط دارد. همچنین عکس هایی که از اهمیت بیشتری برخوردار هستند را در ابتدای صفحه قرار دهید.

تفاوت بیت متن آلت و نام عکس محتوا وردپرس چیست؟

متن های مهم را در تصویر قرار ندهید

متن های مهمی که جنبه ارائه اطلاعات به کاربر دارند را در عکس قرار ندهید، چرا که همه کاربران ممکن است که عکس شما را مشاهده نکنند.

عکس های با کیفیت انتخاب کنید

محتوای منحصر به فرد به همان اندازه مهم است، که عکس های موجود در آن اهمیت دارند.

بهینه سازی عکس ها برای دستگاه های مختلف

فراموش نکنید که کاربران از دستگاه های مختلف برای سرچ در گوگل استفاده می کنند. اما چیزی که باید ثابت باشد، کیفیت عکس های محتوای شما است، یعنی در هر دستگاهی به درستی نمایش داده شود. پس یادتان باشد که عکسها را به فرم ریسپانسیو در متن خود قرار دهید.

انتخاب مناسب آدرس اینترنتی URL عکس

گوگل برای شناسایی عکس های متن شما از URL و نام تصاویر استفاده می کند. بنابراین این آدرس را مرتبط با متن و محتوایتان انتخاب کنید.

بهینه سازی نام عکس

همان طور که پیشتر اشاره کردیم، گوگل برای آنالیز تصاویر تنها به نامی که برای آنها انتخاب کرده اید، دقت می کند. بنابراین مهم است که نامی مرتبط با URL اصلی متن انتخاب کنید تا به گوگل برای رتبه بندی بهتر عکس کمک کنید.

توجه :  بهتر است که از انتخاب نام های طولانی برای عکس، اجتناب کرده و از کلمه کلیدی در نام عکس حتما استفاده نمایید.

ایا شما برای انتخاب عکس محتوا وردپرس به تمامی این موارد اهمیت می دهید؟ تاثیر رعایت و عدم رعایت آن را در رتبه سایتتان مشاهده کرده اید؟