در مقالات قبلی مطالبی را در زمینه ی برندینگ و تاثیر آن بر موفقیت کسب و کار، برای شما عزیزان ارائه کردیم. همچنین برای شما در مورد میزان اهمیت برندینگ و تاثیر آن بر کسب و کار شما مطالبی را در قالب چند مقاله ارائه کردیم. در این مقاله هم قصد داریم در مورد هزینه ی طراحی برند (برندینگ) ، مطالب مفیدی رادر اختیارتان قرار دهیم. چنانچه مایل هستید تا در این زمینه نیز اطلاعاتی کسب نمائید، لطفا تاپایان این مقاله همراه ما باشید.

هزینه ی طراحی برند (برندینگ)

به طور کلی هزینه ی طراحی برند (برندینگ) به دوموضوع کلی بستگی دارد :

  • به این که قرار است برند شما در یک منطقه ی جغرافیایی کوچکی مطرح شود یا اینکه هدف از طراحی برند شما این است که در یک بازار بزرگ و نیز در میان رقبای خود، به درستی مطرح شوید.
  • و دیگر اینکه ایا قرار است که شما از طریق بازار دیجیتال برای انجام برندینگ اقدام نموده و یا اینکه قصد دارید به روش سنتی و قدیمی که در گذشته انجام می شده برندینگ را انجام دهید.

بنابراین، بسته به این دو موضوع کلی در مورد هزینه ها می توان تصمیم گیری کرد و هزینه ی برندینگ را پیش بینی کرد.

 نگاه کلی به هزینه ی برندینگ

در واقع دو دسته قیمت گذاری برای برندسازی می توان در نظر گرفت:

هزینه ی نهائی پائین : این دسته هزینه ها مربوط می شود به برندینگ در سطح محلی یا در ناحیه جغرفیایی بسیار کوچک.

هزینه ی نهائی بالا : این دسته هزینه ها مربوط می شود به برنیدنگ  بسیار قوی و در سطح جهانی و بین المللی

هزینه ی طراحی برند (برندینگ)

توجه داشته باشید که هنگامی که هزینه ی طراحی برند (برندینگ) را محاسبه می کنید، در ابتدای کار، از اینکه هزینه ای را حذف کنید به این منظور که خودتان قادر به انجام آن هستید پرهیز کنید. چرا که این کار ممکن است در ابتدا برای شما مقرون به صرفه به نظر بیاید، اما درانتها متوجه خواهید شد که به آسانی با این کار ممکن است خودتان را در بازار رقابتی، در میان رقبا به خطر بیاندازید.

اگر قصد شما این است که یک برند موفق طراحی کنید که در آینده بتوانید آن را بهبود بخشید  و یا حتی آن را بفروشید و از آن سود خوبی کسب نمائید، توصیه می شود که در ابتدا یک سرمایه گذاری خوب برای این کار انجام دهید و مطمئن باشید که در آینده شاهد سودهی خوبی از کسب و کار خود، به واسطه ی برند خوب خود خواهید بود.

اما به طورکلی پیش بینی هزینه ها مسئله ی بسیار مهمی است و اینکه پیش بینی هزینه های ما درنهایت با هزینه ی واقعی چندان متفاوت نباشد بسیار ایده آل و خوشایند خواهد بود. اما این را همیشه به خاطر داشته باشید که : بیزینس شما یعنی برند شما و برند شما یعنی بیزینس شما. که این دقیقا یک واقغیت است. حال چنانچه قصد مدیریت هزینه برای طراحی یک برند خوب را دارید، در ادامه نکاتی را به شما توصیه می کنیم که برای شما بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

نکاتی مهم که در زمینه ی هزینه برندینگ می بایست درنظر بگیرید

  • تمام تلاش خود را بکنید و نیز زمان کافی برای تعریف برند خود درنظر بگیرید. به این ترتیب، هر یک از افراد درسازمان مربوط به کسب و کار شما، به طوردقیق از آنچه شما به عنوان هدف تعیین کرده اید و آنچه وعده ی عمل به آن داده اید، آگاه خواهند وبود.

تعریف برند عبارتست از : تعریف نام تجاری شما شامل ایجاد مأموریت و دیدگاه های شما، تعیین باید و نباید های نام تجاری شما، تعیین پیام تبلیغاتی اصلی شما و مواردی از این قبیل می باشد.

  • قبل از شروع برندینگ، تجربیات خود را در زمینه ی برندینگ طوری افزایش دهید که کمتر در معرض شکست یا نقصان قرار گیرد. خطر عدم موفقیت برند خود را به این ترتیب به حداقل برسانید.

توجه نمائید که ، هنگامی که مشتریان پشنهاداتی که شما به آنها می دهید را بر می گزینند و خریدی را انجام می دهند،  در واقع آن ها برند شما را خریداری کرده اند. بنابراین هر چه شما برند خود را بهتر تعریف کرده باشید و  به تعهدات خود به درستی عمل نموده باشید، این باعث ارزش گذاری بهتر به برند شما خواهد شد و برند و در نتیجه کسب و کار شما را به سمت و سوی موفقیت سوق می دهد.

دوستان و همراهان عزیز، امید است که مطالب ارائه شده برای شما مفید واقع شده باشد و زین پس با دید بازتر و آگاهی بیشتری برای برندینگ، که از مهم ترین ارکان موفقیت کسب و کار شما می باشد، سرمایه گذاری نمائید و به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: 

مزایای برندسازی شخصی (personal branding) چیست؟

نکات کلیدی برندینگ (branding)

قوانین برندینگ (branding) چیست؟