همانطور که می دانید کارت ویزیت (visit card) ،کارتی است که حاوی اطلاعات مربوط به بیزینس، کسب و کار و یا فعالیتی است که فرد انجام می دهد و معمولا جهت معرفی شرکت یا فعالیت آن فرد به طور رسمی مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله قصد داریم چگونگی طراحی کارت ویزیت را برای شما عزیزان آموزش دهیم؛ تا پایان با ما باشید.

معمولا در کارت ویزیت نام و نام خانوادگی فرد، آرم و لوگو شرکت، نام و نشانی شرکت و اطلاعات تماس، وجود دارد . به این علت به کارت ویزیت، کارت تماس نیز گفته می شود. در طراحی کارت ویزیت می بایست نکاتی را در نظر گرفت تا در نهایت بتواند برای مخاطبان و مشتریان جذاب باشد و توجه آن ها را به خود جلب کند. در واقع یک کارت ویزیت خوب می بایست یک تصویر کلی و البته کامل از کسب و کار و فعالیت شما را به مشتریان انتقال دهد. که این کار ساده ای نیست، چرا که همه ی آنچه لازم است مخاطبان از بیزینس شما بدانند، می بایست در قالب یک کارت 8.5 در 5.5 سانتی متری، گنجانده شود. اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چگونه می توان از طریق تنها یک کارت با این ابعاد کوچک، پیام خود را به بازدیدکنندگان و مخاطبان خود رساند؟ شما توقع دارید که کارت ویزیت  بیان کننده ی کل ماجرا در مورد شرکت و کسب و کار شما باشد و این تنها از طریق ایجاد و نمایش یک تصویر حرفه ای از خودتان و فعالیتتان می باشد، به طوری که کاملا در ذهن ها ماندگار باشد.

کارت ویزیت

رنگ، ترکیب و چیدمان کلمات و شالوده ی یک کارت ویزیت، تاثیر اصلی را  بر مخاطبان و جلب توجه آن ها دارد و تصویر واقعی و پیام اصلی شما را به آن ها می رساند. همچنین هنگامی که به طراحی کارت ویزیت می پردازید، حتما دقت داشته باشید که آیتم های به کار رفته، کاملا منطقی و قابل قبول باشد. به طور مثال چنانچه کسب و کار شما در زمینه ی تولید بازی برای کودکان و اسباب بازی می باشد، می بایست بیشتر از رنگ های براق، رنگ ای اصلی و کلمات در قالب کودکانه استفاده نمائید. در موردی دیگر اگر شما ارائه دخنده ی خدمات مشاوره مالی هستید، شما نیازمند این هستید که کارت ویزیت شما بر قابلیت اطمینان و حرفه ای بودن شما تاکید داشته باشد. بنابراین می بایست کارت ویزیت شما بیشتر تم سنتی داشته باشد و از رنگ های مشکی، خاکستری، بژ یا پس زمینه ی سفید استفاده کنید.

اما یک توصیه ی کلی برای همه ی شما عزیزان، اینکه سعی کنید یک مجموعه ای از انواع کارت ویزیت که به دستتان می رسد، ایجاد کنید و به ایده های مختلف در آن ها توجه کافی نمائید تا با آن ایده های تاز و متفاوت آشنا شده و بر خلاقیت خود بیفزائید. در ادامه نیز برخی از مهم ترین نکاتی را که در مورد طراحی کارت ویزیت باید بدانید را برای شما آورده ایم، لطفا تا پایان با ما باشید.

مهم ترین نکاتی که برای طراحی کارت ویزیت (visit card) باید بدانید

نکته اول : توجه کنید که لوگوی شما مهم ترین آیتمی است که در کارت ویزیت شما قرار می گیرد. سعی کنید لوگو را بزرگ تر از هر نشانه ی دیگری در کارت ویزیت، در جای مناسبی قرار دهید.

نکته دوم : کارت ویزیت باید ساده باشد. هرگز اطلاعات زیادی را در آن قرا ندهید.

نکته سوم : حتما اطلاعات اصلی که لازم است در کارت ویزیت دیده شود را قرار دهید. این اطلاعات عبارتند از : نام شما، عنوان و نام شرکت، آدرس، شماره تلفن و شماره فکس، آدرس ایمیل و وب سایت شما.

نکته چهارم : توجه کنید نوع فونتی که برای تایپ کلمات روی کارت ویزیت استفاده می کنید، حتما خوانا باشد.

نکته پنجم : از یک یا دو رنگ در طراحی کارت ویزیت استفاده کنید.

کارت ویزیت

عزیزان، پس از اینکه با موفقیت کارت ویزیت (visit card) خود را طراحی کرده و آن را چاپ نمودید این نکات را مد نظر داشته باشید:

  • همیشه سعی کنید به هر شخص، بیشتر از یک کارت ویزیت (visit card) بدهید. به این ترتیب آن ها می وانند کارت شما را به افراد دیگری بده.
  • در تمام مرسولات خود، کارت ویزیت خود را نیز قرار دهید.
  • همیشه کارت ویزیت خود را همراه داشته باشید.

توجه داشته باشید که کارت ویزیت شما نباید حالت خسته کننده و کسل کننده داشته باشد. برای اینکه کارت شما جذاب باشد و خلاقیت بیشتری نیز داشته باشد، سعی کنید ابعاد کارت ویزیت (visit card) طوری باشد که بتوانید آن را یک تا بزنید  و حالت یک بروشور کوچک پیدا کند. به این ترتیب درست است که شکل کارت از حالت متعارف خارج می شود، اما به دلیل اینکه یک ایده ی جدید و خلاقانه است می تواند جذاب و جالب باشد. یا اینکه شما می توانید از کاغذ هایی که دارای بافت هستند برای طراحی روی کارت ویزیت خود استفاده کنید.

همراهان همیشگی مکعب، از توجه شما تا پایان این مقاله بسیار سپاسگزاریم. هر گونه سوال یا مشکلی را با ما در میان بگذارید. امید است مطالب ذکر شده برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشد.