روند ساخت یک نام تجاری موفقیت آمیز نقش مهمی در جذب مشتری و البته ایجاد وفاداری در مشتریان دارد. به منظور ایجاد یک برند موفق، شما باید قادر باشید در مرحله اول، ارتباط قوی با مشتری خود برقرار کنید. برند شما در واقع دیدگاه و موقعیت کسب و کار شما را در بازار و در میان رقبا تعریف می کند. یک نام تجاری موفق، محصول یا خدمتی را که شما ارائه می دهید به درستی معرفی و حمایت می کند و این باعث می شود که فروش محصولی که شما ارائه می دهید، افزایش یابد. عزیزان، در این مقاله قصد داریم مراحل برندسازی (branding) را برای شما توضیح دهیم. چنانچه شما نیز جز یکی از صاحبان کسب و کار هستید و قصد دارید برای حرفه ی خود یک نام تجاری مناسب ایجاد نمائید، تا پایان این مقاله همراه ما در تیم مکعب باشید.

بیشتر بخوانید : چگونگی ارائه خدمات به مشتریان جهت افزایش رشد کسب و کار

چگونه یک برند موفق بسازیم؟

به منظور انجام مراحل برندسازی (branding) و تولید یک نام تجاری موفق، شما عزیزان باید برای کسب تجربه تجربه وبرقراری ارتباطات در  زمینه های ارائه شده در زیر، هماهنگ و ثابت قدم باشد.

این موارد عبارتند از :

  • محیط
  • چاپ و بسته بندی
  • وب سایت و تبلیغات آنلاین
  • بازاریابی محتوا
  • رسانه های اجتماعی
  • فروش و ارائه خدمات به مشتری

مراحل برندسازی (branding) چیست؟ 

در این بخش از مقاله برای شما عزیزان خواهیم گفت که مراحل برند سازی (branding) شامل چه مراحلی است و برای ایجاد یک برند جذاب و موفق چه مراحلی را باید طی کنید.

مرحله اول : تعیین مخاطب هدف

اولین مرحله از مراحل برند سازی (branding) مربوط می شود به تعیین مخاطب هدف. هنگامی که شما در حال ساخت نام تجاری خود هستید، همیشه در ذهن داشته باشید که با چه کسانی قرار است ارتباط بگیرید. مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و ماموریت خود را به بهترین نحو انجام دهید تا نیازهای خود را برآورده سازید. تصمیم بگیرید که کدام نوع ارتباط به بهترین شکل پیام شما را به مخاطبان شما هدایت می کنند. فراموش نکنید مخاطبان خود را بر اساس تعداد، سن، علاقه و رفتار آن ها دسته بندی کنید تا بتوانید برندی ایجاد کنید که با در نظر گرفتن این دسته اطلاعات بتواند نظر مشتریان را به خود جلب کند.

مراحل برندسازی (branding)

مرحله دوم : مشخص کردن ماموریت برند

ارزش های خود را نسبت به مخاطبان خود تعریف کنید. چشم انداز و مأموریت شما اساسا هدف شما را مشخص می کند. فرایند و مراحل برند سازی (branding) ، شما را در سراسر کانال های ارتباطی هدایت خواهد کرد. شما باید یک تصویر درست از آنچه که کسب و کار شما برای آن تلاش می کند، ارائه دهید. برای این منظور همیشه از خود بپرسید:

چرا کسب و کارتان را آغاز کرده اید؟
اهداف شما چه هستند؟
مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

مرحله سوم : جستجوی رقابتی

سومین مرحله از مراحل برند سازی (branding) مربوط می شود به جستجوی رفابتی، به این معنا که شما باید رقبای خود را بشناسید. پس باید به جستجو بپردازید تا رقبای خود را بیابید و آن ها را تجزیه و تحلیل کنید. این نکته خیلی مهم است که به آنچه از ویژگی ها و مزایا که کسب و کار شما را از رقبای تان متفاوت می کند، فکر کنید. نام تجاری شما باید بر روی این تفاوت متمرکز باشد و باید حول آن ویژگی که محصول شما را بهتر از بقیه می سازد، مانور دهید تا بتوانید گوی سبقت را از رقیبان خود بربائید.

اگر متوجه شوید که بازار شما با تعداد زیادی رقیب پر شده است، می توانید سعی کنید با استفاده از یک استراتژی ارتباطی منحصر به فرد، فرایند ساخت نام تجاری خود را ادامه دهید. برای این منظور همیشه به یاد داشته باشید که :

  • از آنچه که رقبا انجام می دهند آگاه باشید
  • در مورد USP های خود تحقیق کنید
  • خود را از دیگران متمایز کنید

در واقع شما باید مشتریان خود را نسبت به آنچه شما را از دیگران متفاوت کرده است متقاعد کنید تا تفاوت را احساس کنند.

مراحل برندسازی (branding)

مرحله چهارم : ایجاد گزاره ارزش

مرحله ی چهارم از مراحل برندسازی (branding) مربوط است به ایجاد گزاره ارزش. گزاره ی ارزش در حقیقت به نوعی وجه تمایز شما با توجه به ارزش هایتان، نسبت به سایر رقبا می باشد.همیشه بر آنچه برند شما را منحصر به فرد و ارزشمند می کند متمرکز شوید. گزاره ی ارزش خود را که کسب و کار شما را از رقبای شما متمایز می کند، بیابید. امروزه، بسیاری از مشتریان، با انواع مختلف برند، سر و کار دارند، بنابراین شما طوری عمل کنید که از سایرین در بازار متمایز شوید. توجه داشته باشید که وجود گزاره ی ارزش، مهم ترین مرحله از مراحل ایجاد یک نام تجاری موفق است، پس حتما باید در مراحل برندسازی (branding) به این موضوع مهم بپردازید.

بیشتر بخوانید:

اهمیت برندینگ در موفقیت کسب و کار 

برندینگ شخصی | پرسونال برندینگ چیست؟

وب برندینگ web branding چیست؟

برندینگ احساسی(Emotional Branding) چیست؟

مراحل برندسازی (branding)

مرحله پنجم : راهبردهای برند خود را مشخص کنید

از دیگر مراحل برندسازی (branding) می توان به این موضوع اشاره کرد که شما باید حتما راهبردهای برند خود را مشخص کنید، دستورالعمل های نام تجاری خود را تعریف کنید و قوانین خاصی را درباره نحوه ی تعامل در زمینه کسب و کارتان، با مخاطبان خود معین کنید. این به شما کمک می کند تا در سراسر کانال های شبکه های اجتماعی هماهنگی داشته باشید و با قدرت بیشتر و بسیار پر رنگ به ایفای نقش در زمینه کسب و کار خود بپردازید

در این زمینه ، ما به شما عزیزان توصیه می کنیم که راهنمای نام تجاری خود را به عنوان یک الگوی قطعی با استفاده از عناصر بصری (آرم، قالب و غیره) طراحی نمائید.

مراحل برندسازی (branding)

مرحله ششم : نام تجاری خود را به بازار عرضه نمائید

مرحله ی ششم از مراحل برندسازی (branding) در ارتباط با عرضه ی نام تجاری شما می باشد. برای این منظور یک استراتژی بازاریابی و مارکتینگ معتبر برای کسب و کار خود تعریف نمائید تا توسط آن برند خود را به بازار عرضه نمائید. شما باید سعی کنید که نام تجاری خود را در هر زمینه از ارتباطات به کار ببرید. به طور مثال برند خود را در وب سایت ها، بسته بندی ها، ایستگاه های تبلیغاتی و مواردی از این قبیل ظاهر نمائید و به طور کلی تلاش کنید تا برند شما دیده شود. کانال های جدیدی در شبکه های اجتماعی تشکیل دهید تا برند خود را ارتقا دهید. همچنین شما می توانید برند خود را در جاهایی که شاید به نظر عجیب بیایدف تبلیغ نمائید. به طور مثال : بر روی تی شرت افرادی که در موسه خاصی مشغول به کار هستند، یا بر روی اشیا و وسایل اداری و یا ب روی رسانه های احتماعی.

به طور کلی مراحل برندسازی (branding) فرایندی است که همیشه جای پیشرفت دارد و به شما این امکان را می دهد تا در هر برهه ای از زمان، با در نظر گرفتن نیازها به اقتضای زمان، برند خود را به روز رسانی کرده و آن را ارتقا دهید. در همین زمینه مقاله ای ارائه کرده ایم تحت عنوان ریبرندینگ، که مطالعه این مقاله را به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم.

عزیزان همراه، شما با مطالعه و به کارگیری مراحل برندسازی (branding) ، قادر خواهید بود تا یکی از بهترین و جذاب ترین برند های موجود در زمینه کسب و کار خود را ایجاد نمائید و به این ترتیب، به سرعت از رقبای خود پیشی خواهید گرفت. دوستان، امید است که با ارائه مقاله مراحل برندسازی (branding) توانسته باشیم رضایت شما سروران را جلب نموده باشیم.

دوستان عزیز به منظور بهره مندی از خدمات مشاوره برندینگ  و کسب راهنمائی از مشاوران و متخصصان ما می توانید با شماره تلفن های ۰۹۱۳۸۳۴۷۶۳۴  و ۰۳۱۳۷۷۷۰۳۷۷  تماس حاصل فرمائید.