در واقع واژه ی بازاریابی به تنهایی همان معنای سنتی خود را دارد. در واقع بازار یابی به معنای ایجاد یا افزایش آگاهی در مورد برندی خاص، برای بازدیدکنندگان به منظور جلب توجه و جذب مشتری برای آن برند خاص می باشد. اما  آنلاین مارکتینگ (بازاریابی اینترنتی) یا بازاریابی آنلاین عبارتست از به کارگیری مجموع ای از ابزارها و متدها برای ارتقا محصول در بستر اینترنت. بر خلاف تصور بسیاری از افراد ، بازاریابی اینترنتی با دیجیتال مارکتینگ تفاوت بسیار دارد و این دو مفهوم، یک نیستند. دیجیتال مارکتینگ عبارتست از بازاریابی دیجیتال با استفاده از ابزارهای دیجیتال اعم از اینترنت، وب ، موبایل و….

انواع ابزارهای بازاریابی دیجیتال عبارتند از : انواع رایانه‌ها …بیلبوردهای دیجیتال، تلویزیون‌های دیجیتال، موبایل‌ها و تبلت‌ها، پادکست‌ها،رادیو ،تلویزیون‌های اینترنتی، وبسایت‌ها ، ایمیل، نرم‌افزارهای پیام‌رسان و جمعی، بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو ،پیامک و پیام‌های نوشتاری، شبکه‌های مجازی، بنرهای مجازی و دیجیتال، ارتباطات بی‌سیم، پایگاه‌های داده.

معرفی شاخه های اصلی آنلاین مارکتینگ (بازاریابی اینترنتی)

آنلاین مارکتینگ(بازاریابی اینترنتی) شامل 7 شاخه اصلی می باشد که در ادامه برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

  1. بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
  2. سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو
  3. بازاریابی محتوایی
  4. بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM
  5. بازاریابی شبکه های اجتماعی
  6. تبلیغات کلیکی یا PPC
  7.  بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

عزیزان، برای اینکه درک درستی از آنلاین مارکتینگ(بازاریابی اینترنتی) داشته باشید، باید ابتدا با شاخه های اصلی آن آشنا شوید.

بهینه سازی سئو 

با استفاده از بهینه سازی سئو search engine optimization (SEO)، شما می توانید با به کارگیری روش هایی مناسب، سایت تبلیغاتی خود را در زمره سایت های موجود در صفحه اول گوگل قرار دهید. به این ترتیب افراد با جستجو در اینترنت با احتمال بسیار بالایی تبلیغات شما را خواهند دید. پس برای انجام تبلیغات در گوگل از به کارگیری ابزار های سئو غافل نشوید.

آنلاین مارکتینگ(بازاریابی اینترنتی)

بازاریابی با استفاده از موتورهای جستجو یا SEM

این روش از بازاریابی همان نسخه پولی SEO  محسوب می شود. در این روش، بازاریاب ها سعی می کنند جایگاه های اولیه جستجو را برای کلمه ی کلیدی خاص خریداری نمائید. GoogleAdwords یک سرویس تبلیغاتی گوگل است و ابزاری برای به کارگیریSEM می باشد.

بازاریابی محتوا

در کانتنت مارکتینک بازاریاب ها بر روی محتوا تمرکز می کنند. در واقع با تولید محتوای نو وبکر و ارزشمند مشتریان بالقوه را به خود جذب می کنند. عزیزان دقت نمائید که در تولید محتوا به هیچ عنوان عملیات کپی رایتینگ انجام ندهید. یک محتوای خوب محتوایی است که موضوع آن جدید و جذاب است و با خلاقیت و ایده پردازی های جالب  نگاشته شده باشد تا بر بازدیدکنندگان تاثیر گذار باشد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یکی از قدرتمندترین ابزار های ارتباطی آنلاین هستند که در آن به صورت بسیار مطلوب می توان به، به اشتراک گذاری مطالب و تبلیغات پرداخت. هنگامی که شما مطالب مفید و تبلیغات ارزشمندی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، به علت اینکه مخاطبان شبکه های اجتماعی زیاد هستند، تبلیغ شما می تواند بسیار فراگیر شود.

تبلیغات کلیکی PCC

تبلیغات کلیکی بسیار مشابه تبلیغات موتورهای جستجوگر عمل می کنند. برای این نوع از تبلیغات، شما به ازای هر کلیک یا به ازای هر بار نمایش تبلیغات خود، هزینه ای پرداخت  خواهید کرد.

بازاریابی وابسته به همکار

به عبارتی بازاریابی همکار عبارتست از اینکه به طور مثال شما از فروشگاهی خرید می نمائید و پس از تست کیفیت، آنفروشگاه را به سایر دوستانتان معرفی می نمائید. دفعه آینده که به آن فروشگاه برای خرید مراجعه می کنید، مسئول فروشگاه برای  شما چند درصد تخفیف ویژه قائل می شود.در این صورت شما یک بازاریابی وابسته به همکار انجام داده اید

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

در این نوع بازاریابی، تبلیغات از طریق ارسال موارد تبلیغاتی به ایمیل افراد، البته با رعایت اصول تبلیغات ایمیل مارکتینگ، انجام می شود. این نوع از تبلیغات بسیار مورد علاقه بازاریاب ها و تبلیغ گران می باشد به دلیل اینکه بسیار مقرون به صرفه می باشد.

عزیزان، به طور کلی توجه داشته باشید که محتوا، بسیار مهم است و حرف اول را می زند. سعی کنید با ایجاد محتوا های نو و جذاب، مشتری های بالقوه را جذب و با تبلیغات پیگیر، آن ها را به مشتری بالفعل و ثابت خود تبدیل کنید.

دوستان گرامی در این مقاله سعی کردیم شما را با ویژگی ها و نکات کلیدی مربوط به آنلاین مارکتینگ (بازاریابی اینترنتی) آشنا کنیم. از اینکه با ما همراه بودید از شما عزیزان کمال تشکر را داریم. در صورت بروز هرگونه مشکل، آن را با همکاران ما در تیم مکعب در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید :